۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 457784

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که رژیم صهیونیستی عناصر تروریستی را پذیرش و آنها را با پولهای قطر در سرزمینهای اشغالی درمان می‌کند.

اظهارات صریح بشار جعفری درباره اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در گفتگو با المیادین اعلام کرد که نبردها علیه ارتش سوریه در جنوب با نظارت کامل اسرائیل در جریان است و ترکیه و اردن نیز در آن نقش دارند و ما درباره این امر دادخواستی به سازمان ملل متحد ارائه کردیم.

وی افزود: اسرائیل عناصر جبهه النصره و تروریستهای لواء الیرموک و سایر تروریستها را پذیرش و مجروحان این گروههای را با پولهای قطر درمان می‌کند.

جعفری گفت با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی نفاق سیاسی را در پیش گرفته‌اند، اظهار داشت: این کشورها در صورت بازگشت تروریستها، آنها را از طریق سلب تابعیت محاکمه می کنند. فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها تلاش می‌کنند از شر نخاله های خود از طریق اعزام آنها به سوریه رهایی پیدا کنند. آنها سیاست نیرنگ مطلق و تسویه حساب را در قبال سوریه پیش گرفته‌اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این گفتگو افزود: آمریکا فشارهای لازم را به عربستان قبل از مذاکرات ژنو وارد نکرد. تا زمانی که آمریکا بخواهد تروریستها را مخفی کند و آنها را معارضان میانه رو خطاب کند، هیچ راه حلی برای بحران سوریه هرگز وجود نخواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه خوشبختانه امروز آمریکایی‌ها با روسیه هماهنگ هستند نه با انگلیسی‌ها یا فرانسوی‌ها تاکید کرد: کشورهای عرب خلیج فارس و اردن مواضع متناقضی در قبال تروریسم اتخاذ و از آن در سوریه حمایت می‌کنند. همچنین کشورهایی هستند که تروریسم را محکوم می‌کنند و هنگامی که به سازمان ملل می‌روند از محکوم کردن آن خودداری می‌کنند.

وی در ارتباط با نتایج نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: تلاشهای سوریه برای قرار دادن گروه تروریستی النصره در فهرست گروههای تروریستی در سندهای این جنبش نتیجه داد. برخی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از تروریسم در سوریه و عراق حمایت و تروریستها را به این دو کشور اعزام می کنند. بندی در سندهای جنبش عدم تعهد مبنی بر محکوم کردن تروریسم و هرگونه تلاش برای همکاری با تروریستها گنجانده شده است.

وی درباره مشارکت خود در نشست جنبش عدم تعهد به عنوان نماینده سوریه گفت: ما به دلیل ریاست ایران و سپس ونزوئلا در دستهای امینی بودیم. بندی وجود دارد که در آن جنبش عدم تعهد درباره بازپس گیری جولان اشغالی با دمشق همدردی می‌کند. سوریه جزئی جدا نشدنی از جنبش عدم تعهد که یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دهند است. جنبش عدم تعهد باید نیروی اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی داشته باشد. ما چالش بزرگی در جنبش عدم تعهد داریم و آن این است که برخی از کشورهای گفتار و عملشان یکی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.