جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه به رژیم اشغالگر درباره هر گونه تعرض به سه اسیر فلسطینی اعتصاب کننده غذا هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، احمد المدلل امروز یکشنبه طی سخنانی در جریان تجمع همبستگی آمیز با اسرای فلسطینی که مقابل دفتر صلیب سرخ در غزه برگزار شد، به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه آسیب رساندن به سه اسیر فلسطینی به نام های محمد و محمود البلبول و مالک القاضی که از بیش از دو ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده اند، هشدار داد.

وی تاکید کرد که دشمن می خواهد معادله را تغییر داده و با تشدید تجاوزات خود علیه اسرا، اوضاع منطقه را بر هم بزند.

المدلل همچنین خطاب به موسسات حقوق بشر، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل این سوال را پرسید که نقش آنها در دفاع از اسرا و یاری آنها چیست و چرا در برابر تجاوزات اسرائیل سکوت کرده اند.

یورش مجدد شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز یکشنبه نیز در میان تدابیر شدید نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که نزدیک به 30 شهرک نشین از سمت باب المغاربه و تحت حمایت نیروهای پلیس به مسجد الاقصی یورش آوردند.

بر اساس این گزارش، این شهرک نشینان به گشت زنی در صحن های مسجد الاقصی پرداختند و به توضیحات خاخام های صهیونیست درباره معبد کذایی گوش فرا دادند.

این در حالی است که پلیس رژیم اشغالگر همچنان از ورود ده ها فلسطینی به مسجد الاقصی ممانعت می کند.

بحر: گنجاندن نام حماد در لیست تروریسم، همسویی با صهیونیست ها است

نائب اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که تصمیم وزارت خارجه آمریکا به گنجاندن نام فتحی حماد از رهبران حماس و وزیر کشور دولت پیشین فلسطین در غزه در لیست تروریسم موجب اصرار هرچه بیشتر ما بر دفاع از حقوق و مقدسات فلسطین تا زمان تحقق آزادی و استقلال خواهد شد.

احمد بحر شب گذشته در کنفرانسی خبری مقابل منزل فتحی حماد در شمال باریکه غزه تصریح کرد که تصمیم اخیر آمریکا اقدامی خطرناک علیه نمایندگان منتخب ملت فلسطین به طور خاص و اعضای پارلمان های دنیا به طور عام است.

بحر اشاره کرد که این اقدام همسو با سیاست های دشمن صهیونیستی انجام می گیرد و جانبداری صریح از این رژیم و نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

وی اظهار داشت که حماد نماینده منتخب ملت فلسطین است که به وظیفه خود مبنی بر دفاع از حقوق و اصول ملی فلسطین عمل می کند.

نائب رئیس پارلمان فلسطین خاطر نشان کرد که گنجاندن نام وی در لیست تروریسم جنایتی بزرگ علیه تمامی فلسطینیان است.

احمد بحر تاکید کرد که این تصمیم آمریکا با امضای توافقنامه کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به ارزش 38 میلیون دلار همزمان شده است که هدف از آن صرفا نابودی ملت فلسطین و دیگر ملت های منطقه است.

بحر از وزارت خارجه آمریکا خواست سران رژیم صهیونیستی را که دست به قتل و کشتار زنان و کودکان فلسطینی و آتش زدن آنان می کنند، در لیست تروریسم قرار دهد.

وی همچنین خواستار بازنگری آمریکا از این تصمیم شد و تاکید کرد که چنین تصمیمی امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند و نقض صریح منشور ملل متحد و مناسبات بین المللی به شمار می رود.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای، نام فتحی حماد از رهبران حماس را که وزیر کشور دولت پیشین فلسطین در غزه بود، در لیست تروریسم قرار داد که این تصمیم، اقدامی همسو با خواسته ها و سیاست  های  دشمن صهیونیستی به شمار می رود.
واشنگتن در سپتامبر سال گذشته نیز 3 رهبر حماس به نام های یحیی سنوار، روحی مشتهی و محمد ضیف را در لیست تروریسم قرار داد.

تاکید مجدد عباس بر حمایت از طرح سازش فرانسه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر حمایت از طرح ابتکاری فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تاکید کرد.

محمود عباس طی اظهاراتی در نشست سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا بر حمایت از طرح ابتکاری فرانسه برای برگزاری کنفرانس صلح و ضرورت تعیین زمان برگزاری این کنفرانس تاکید کرد.

وی که در جمع تعدادی از رهبران کشورها و هیئت های شرکت کننده در این اجلاس سخنرانی می کرد، گفت: ما بار دیگر بر پایبندی به طرح فرانسه تاکید می کنیم و به تلاش خود با فرانسه، طرف های عربی، اروپایی و بین المللی از جمله آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل جهت برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و ایجاد سازوکاری جدید برای مذاکرات ادامه می دهیم.

عباس همچنین بر ضرورت تدوین جدول و سقف زمانی مشخص برای اجرای توافقات جهت دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال تاکید کرد.

وی همچنین ضرورت تحقق دیدگاه مربوط به راه حل دو دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت که این امر تنها از طریق پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی اشغالی سال 1967 و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی محقق خواهد شد.

عباس در ادامه بر ضرورت توقف شهرک سازی در اراضی فلسطینی و ممانعت از اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان، توقف سیطره بر اراضی فلسطینیان و نقض توافقنامه های امضا شده و نیز پایان محاصره تحمیلی بر نوار غزه تاکید کرد.

فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز یکشنبه نیز با یورش به شهرها و شهرک های فلسطینی در کرانه باختری و منازل شهروندان، 14 نفر را بازداشت کرد.

در گزارش صادره از ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که نیروهای ارتش شب گذشته 6 فلسطینی را بازداشت کردند و یک نفر از این بازداشت شدگان از اهالی شهرک بیتونیا در غرب رام الله (شمال قدس اشغالی) و 5 نفر نیز از اهالی شهر الخلیل و روستاهای اطراف آن است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به روستاهای بیت عوا (شمال غربی الخلیل)، خرسا (جنوب غربی الخلیل) و محله های دو شهر الخلیل و رام الله یورش بردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منزل صلاح حمیده تحلیلگر سیاسی در شهرک بیتونیا در غرب رام الله یورش برده و وی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین دو برادر به نام های ابراهیم و محمد محمود حمیدان را در شهر نابلس واقع در شمال قدس اشغالی به بازداشت خود درآوردند.

همچنین درگیری های محدودی بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی در شمال نابلس به وقوع پیوست.
نیروهای اشغالگر همچنین شب گذشته 5 فلسطینی از اهالی روستای عراق بورین در جنوب نابلس و یک فرد دیگر در شهرک تل را بازداشت کردند.

بازداشت شخصیت های فلسطینی در داخل سرزمین های اشغالی 1948 توسط اسرائیل

ماموران پلیس رژیم صهیونیستی 20 عضو حزب "تجمع ملی دمکراتیک" در داخل اراضی اشغالی 1948 را بازداشت کردند.
پلیس اسرائیل با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود که ماموران پلیس از این شخصیت ها بازجویی به عمل می آورند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که این افراد دست به کلاهبرداری زده اند که این حزب تمامی این ادعا را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند.

از سوی دیگر، سایت "عرب 48" وابسته به حزب تجمع ملی دمکراتیک تاکید کرد که پلیس اسرائیل بامداد امروز دست به بازداشت گسترده تعدادی از رهبران و شخصیت ها و فعالان برجسته حزب تجمع ملی دمکراتیک زده است که از جمله آنها عوض عبدالله رئیس این حزب می باشد.

این سایت اعلام کرد که در میان بازداشت شدگان چندین آزاده دیده می شود که اسامی آنان به شرح زیر است: مخلص برغال، مراد حداد، عزالدین بدران، لولو طه، صمود ذیاب، جمال دقة، إیاد خلایلة، محمد طربیه، منیب طربیه، حسنی سلطانی، عمار طه وعونی بنا.

این حزب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این بازداشت ها یک جنایت جدید اسرائیلی است که با هدف غیر قانونی جلوه دادن فعالیت های سیاسی این حزب صورت می گیرد.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.