قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از وضعیت غیراستاندارد سرعت گیرهای برون شهری و درون شهری استان گفت: ضروری است نسبت به مناسب سازی و استانداردسازی سرعت گیرها توسط اداره کل راه و شهرسازی اقدام شود.

انتقاد از وضعیت غیراستاندارد سرعت گیرهای برون شهری و درون شهری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،محمد صادق پورمهدی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان افزود: هیچ مسئولی حق ندارد سلیقه ای عمل کند و همه مسئولان باید بر اساس قانون و ضابطه مند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود سرعت گیرهای آسفالتی غیراستاندارد در برخی پاسگاه های پلیس راه باید اقدامات لازم برای برچیدن آنها و جایگزین کردن تجهیزات ایمنی آیین نامه ای به عمل آید.

پورمهدی با اشاره به 9 کیلومتر باقی مانده از محور مرند- کشکسرای تاکید کرد: ضروری است این مسیر هرچه سریع تر با تکمیل علایم و تجهیزات ایمنی و آماده سازی زیرساخت ها به بهره برداری برسد.

وی همچنین در خصوص پنج کیلومتر باند جدید الاحداث اضافه شده از محور سراب- بستان آباد، اظهار کرد: این محور بایستی تا پایان مهر ماه سال جاری تکمیل و تا کیلومتر 27 بازگشایی شود.

معاون عمرانی آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی 36 دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای استان، گفت: دوربین های ثبت تخلفات زمینه کاهش تخلفات رانندگی را فراهم می کند.

وی با اشاره به کثرت تصادفات در محور میاندوآب- ملکان - بناب نیز اظهار کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند نسبت به احصای مشکلات جاده ای اقدام کنند و دوربین های ثبت تخلفات جاده ای در این محورها افزایش یابد.

پورمهدی ادامه داد: انشعاب برق روشنایی های جاده ای احداث شده در گردنه های 'ورقه ' و 'بارگاه' واقع در آزاد راه تبریز- زنجان و همچنین تونل قافلاکوه محور میانه- زنجان هرچه سریعتر باید به اتمام رسد.

وی با تاکید بر رفع معضل دستفروشی های کنار جاده ای به ویژه کنارگذر جنوبی تبریز گفت: ضروری است با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به ساماندهی دستفروشی های این مسیر اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به معضل حمل بار اضافی توسط کامیون ها وخسارت وارده به جاده ها گفت: اداره کل حمل و نقل پایانه های استان مقررات و ضوابط مربوط به حمل بار و مواد معدنی را به سازمان صنعت و معدن استان برای ابلاغ به صاحبان معادن اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.