قدس آنلاین: گر خلافت به دست امیرمؤمنان(ع) می رسید، مطمئناً عاشورایی اتفاق نمی افتاد، مسلماً در حال حاضر امام زمان(عج) حضور داشتند و ما از وجودشان متنعم می شدیم، پس تمام اتفاقات بدی که در عالم به وقوع می پیوندد ریشه اش در غصب خلافت از سوی غاصبان است.

اگر خلافت غصب نمی شد نه عاشورا رخ می داد و نه غیبت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شب گذشته و به مناسبت ایام غدیریه در خیابان هشت بهشت غربی، گفت: باید به واسطه توجه به معجزات امیرمؤمنان(ع) دلمان را به ولایت قرص کنیم.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن که راجع به مبحث ولایت اهل بیت(ع) است، افزود: خلافتی که حق مسلم امیرمؤمنان(ع) بود از سوی غاصبان خلافت، غصب شد و آن فجایع تارخی به وقوع پیوست، اگر خلافت به دست امیرمؤمنان(ع) می رسید، مطمئناً عاشورایی اتفاق نمی افتاد، مسلماً در حال حاضر امام زمان(عج) حضور داشتند و ما از وجودشان متنعم می شدیم، پس تمام اتفاقات بدی که در عالم به وقوع می پیوندد ریشه اش در غصب خلافت از سوی غاصبان است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: پیامبر(ص) بارها و بارها بر مسأله ولایت تأکید کردند، ولی غاصبان جنایتکار باز هم خلافت را غصب کردند و بدین واسطه ضربات جبران ناپذیری به پیکره دین اسلام وارد کردند، ما وظیفه داریم این مسائل را برای دیگران بازگو کنیم تا همه بدانند در صدر اسلام چه اتفاقاتی به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه سوم سوره مائده که می فرماید «الیوم اکملت لکم دینکم»، توضیح داد: طبق این آیه دین اسلام تنها زمانی مرضی خداوند است که با ولایت همراه باشد، چرا که دین با ولایت تکمیل می شود و رضایت خداوند زمانی حاصل می شود که دین کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به وحشی گریهای آل سعود و داعش، تبیین کرد: دشمنان اسلام روی چنین افراد پستی خیلی حساب باز کرده اند، همین افرادی که چیزی از دین نمی دانند و از ولایت امیرمؤمنان(ع) بی بهره هستند به خاطر جهلشان دائماً مورد سوء استفاده آمریکا و انگلستان خبیث قرار می گیرند و منشأ تفرقه و تضعیف دین اسلام می شوند.

باید به واسطه توجه به معجزات امیرمؤمنان(ع) دلمان را به ولایت قرص کنیم

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان با توجه به اهمیت ولایت پذیری شیعیان، تأکید کرد: آن چیزی که موجب مقاومت ما در برابر دشمن شده است، ولایت پذیری ما است، ولایتی که از اهل بیت(ع) نشأت گرفته است و با ولایت فقیه استمرار دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با توجه به اظهارات یک جاسوس آمریکایی که چندین سال پیش به ایران سفر کرده بود، تصریح کرد: یک جاسوس آمریکایی بعد از پایان دوران جاسوسی اش در ایران گفته است، اسلامی که در ایران وجود دارد با اسلامی که در عربستان است تفاوتهای زیادی دارد و چیزهایی که سبب شده است عربستان مطیع آمریکا باشد ولی ایران در نقطه مقابل اهداف ما صف آرایی کند، سه چیز است.

وی با توجه به اظهارت جاسوس آمریکایی ادامه داد: عشق به کربلا، انتظار موعود و پیروی از ولی فقیه سه عاملی است که نمی گذارد ایران در برابر دشمنان نرمشی از خود نشان دهد، عشق به کربلا نمی گذارد افراد زیر بار ظلم بروند، عشق به مهدی(عج) موعود سبب می شود آنها پاک بمانند و پیروی از ولایت فقیه آنها را در مسیر حق هدایت می کند.

آیت الله مهدوی به فعالیتهای شبانه روزی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان با ترویج کارهایی مثل قمه زنی قصد دارند وجهه کربلا و امام حسین(ع) را نزد مردم دنیا تخریب کنند و کسی به این فکر نیفتد که هدف از قیام امام حسین(ع) چه بوده است و چه اتفاقاتی افتاده است، در مورد وجود امام زمان(عج) و پیروی از ولایت فقیه نیز با مطرح کردن سؤالاتی فکر جوانان را پر از شبهه می کنند و بدین واسطه موجب گمراهی آنها می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید همه بدانند دین با ولایت اهل بیت(ع) زنده است و انسان بدون ولایت اهل بیت(ع) کالبدی جاندار است و حیاتی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان چند معجزه از معجرات امیرمؤمنان(ع)، اظهار کرد: بیان این معجزات دل انسان را به ولایت قرص می کند، روزی پیامبر(ص) به امیرمؤمنان(ع) می فرمایند که این انگشتر را بگیر و به نقاش بده و به او بگو روی آن عبارت محمد النبی را حک کند، و امیرمؤمنان(ع) نیز سخن رسول خداوند را اطاعت کردند و این مسأله را به نقاش زبردستی ابلاغ کردند، بعد از مدتی به سراغ آن نقاش رفتند تا انگشتر را بگیرند، دیدند نقاش روی انگشتر این عبارت را حک کرده است، محمد رسول الله، وقتی دلیل این اشتباه را از او پرسیدند، آن نقاش گفت، در موقع حکاکی دستم لرزید و مجبور شدم این عبارت را حک کنم.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان در ادامه داستان ابراز کرد: وقتی امیرمؤمنان(ع) مسأله را خدمت پیامبر(ص) بازگو کردند، پیامبر(ص) فرمودند اشکالی ندارد و انگشتر را در دست کردند، فردا صبح وقتی از خواب بیدار شدند دیدند در کنار عبارت محمد رسول الله عبارت علی ولی الله حکاکی شده است، وقتی تعجب کردند جبرئیل نازل شد و گفت، تو آنچه می خواستی را حک کردی، ما هم آنچه می خواستیم حک کردیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه به معجزه ای دیگر از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی عده ای خدمت امیرمؤمنان(ع) رسیدند و عرضه داشتند، در وجود شما قدرت الهی است، پس چرا برای جنگ با معاویه از مردم طلب کمک می کنید، امیرمؤمنان(ع) فرمودند همین طور است که شما می گویید و این طلب من برای متقرب کردن خودِ مردم است.

وی در ادامه بیان کرد: سپس امیرمؤمنین(ع) می فرمایند اگر بخواهم از کوفه پایم را دراز می کنم و بر سینه معاویه که در شام حضور دارد می کوبم و ریشهایش را با دستانم جدا می کنم، بعد از این که اصحاب تعجب کردند، امیرمؤمنان(ع) با پای خود لگدی زدند و دستان مبارکشان را دراز کردند و موهایی در دستشان ظاهر شد، کسی این را باور نمی کرد تا این که بعد از گذشت چند ماه افرادی از شام آمدند و گفتند در حالی که معاویه روی تختش تکیه داده بود یک مرتبه به عقب پرتاب شد و وقتی می خواست بر زمین بخورد، ریشهایش رو به جلو کشیده شد تا جایی که روی زمین افتاد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نبی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    والله موندم شما چطور این چرت و پرتها را باور میکنید
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    وامصببت از دست اسلام صفوى وانگليسى !!
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    گفتن غاصبان جنایتکار این توهین به اهل تسنن است .