قدس آنلاین: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ازرشد ۱۰ درصدی برداشت سیب از باغ های استان در مقایسه با سال گذشته خبرداد.

افزایش 10 درصدی برداشت سیب در خراسان شمالی

 محمد علی شریکیان در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، گفت: با آغاز فصل برداشت سیب از 3 هزار و 760 هکتار باغ، پیش‌بینی می‌شود سال جاری ۶۰ هزار تن سیب برداشت شود.

وی میزان برداشت سیب در سال گذشته را ۵۵ هزار و ۲۰۰ تن برشمرد و افزود: در حال حاضر 3 هزار و 105 هکتار از باغ های سیب در استان بارور و بقیه غیر بارورند.

وی با بیان اینکه محصول سیب ۲۰ درصد از کل تولید محصولات باغی این استان را به خود اختصاص داده است،اظهار داشت : شهرستان شیروان، اسفراین و بجنورد جایگاه ویژه ای در تولید سیب در استان دارند.  
 مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال جاری عملیات اصلاح و جایگزینی در ۲۳۰ هکتار از باغ های این استان انجام ‌شده و بیش از ۱۰۸ هکتار به سطح باغ‌های استان افزوده ‌شده است.
وی با بیان اینکه سال جاری بیش از ۱۷۸ هزار نهال با اعتباری بالغ ‌بر ۲۷۰ میلیون تومان بین کشاورزان استان توزیع شد، گفت: ارقام بهاره امیری و گلاب، سیب پاییزه قرمز و زرد، دورنگ عباسی، سیب ترش و ارقام گرندی اسمیت و دورنگ فرانسوی از ارقام مختلفی است که در خراسان شمالی تولید می‌شود.
شریکیان با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی حاصل رقابت بازار و تولید است، تصریح کرد : جهاد کشاورزی نقشی در قیمت محصولات ندارد و  فقط در چند محصول اساسی از قبیل گندم و دانه های روغنی به صورت تضمینی خریداری شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت بازار و صادرات این محصول نیز به سازمان صنعت و معدن و تجارت برمی گردد، اظهار داشت : باید زمینه های لازم برای صادرات این محصول به کشورهایی که از لحاظ آب و هوایی در شرایط مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی از قبیل سیب قرار ندارند، فراهم شود.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با این وجود در تلاش هستیم با اجرای برنامه های مختلف از قبیل توزیع نهال اصلاح شده و ترغیب کشاورزان به اجرای عملیات به‌باغی، میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهیم تا درآمد بیشتری نصیب کشاورزان شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.