قدس آنلاین - گیلان - مهرناز زمین افشان:دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت پنجشنبه ۲۵ شهریور در دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق در استرشوند سوئد گفت: شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شمال ایران و در کنار دریای کاسپین در گذشته دروازه ارتباطی آسیا با اروپا بوده است‌

 سابقه تاریخی پربار در شهر خلاق رشت سبب ایجاد مسیر بازآفرینی شده است

وی افزود :  پایه‌گذاری شیعه در دوره آل بویه‌،‌ انقلاب مشروطه ‌و انقلاب اسلامی در این منطقه دست اوردهای عظیمی را به همراه داشته است . علاوه بر آن  حضور زنان با بهره‌گیری از توانمندی‌های کشاورزی و با اقلیم و طبیعت معتدل و مرطوب و سبز  منتج به  ایجاد مسیر بازآفرینی در شهر شده است .  

شهردار رشت که در صدر هیاتی سه نفره برای شرکت در این نشست شرکت کرده بود، گفت: ما قصد داریم ‌هویت گذشته خود را برای آیندگان در مسیر سلامت به طول ۷ و دو دهم کیلومتر با برگزاری جشنواره‌ها از غرب به شرق شهر و با عبور از بافت مرکزی و تاریخی و بازار شهر ایجاد کنیم.

دکتر ثابت قدم تاکید کرد: این جشنواره‌ها با مشارکت ‌سازمان‌های مردم‌نهاد و تاکید  بر حضور زنان و شناسایی محصولات کشاورزی و فر آوری غذا و اشتغال پایه و رفع تبعیض و عدالت فضایی و گسترش اموزش  در چهار چوب استراتژی پایدار خلاقانه به کودکان و نسل آینده توجه ویژه دارد .
گفتنی است در این نشست شهرداران ۲۰ شهر جهان از جمله فابریانو ، هایدلبرگ ، کاتوویسه ، پیکلونگون ، پوپایان ، سورواوکا در دسته یک ، شهرداران شهر های الاحسا ، جئونجو ، ناسائو ، استرسوند ، پارما و ساسایاما در دسته دوم و شهرداران شهرهای باندونگ ، مونترال ، ایچئون ، کائوناس ، لینز ، رشت و تونگ یئونگ در دسته سوم به مباحثه و اعلام برنامه های توسعه شهری پرداختند . 

دستور کار این نشست مبتنی بر چشم انداز اجرای بومی SDG ۱۱)اهداف توسعه پایدار)- که باعث می‌شود که شهرها و محل سکونت انسان‌ها فراگیر، امن، انعطاف‌پذیر و پایدار گردد، گسترش دیدگاه در اتصال بین مناطق شهری، نیمه شهری و روستایی برای توسعه پایدار و نقش فرهنگ و خلاقیت در تولید فضاهای عمومی، ترویج همکاری های فرهنگی و انسجام اجتماعی و توانمندسازی رونق  و بهره وری  بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.