قدس آنلاین / مهناز خجسته نیا: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد میزان کمک‌های دولت برای خرید اتوبوس و یارانه بلیت در سال جاری را صفر اعلام کرد.

سهم صفر درصدی دولت در خرید اتوبوس و یارانه بلیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد

نیشابوری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب گفت: دولت هنوز به تعهد سال 93 برای کمک هزینه خرید 200 دستگاه اتوبوس عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ما، وی که برای ارایه گزارش آمادگی سازمان اتوبوسرانی برای استقبال از «مهر» در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، افزود: رئیس جمهور در سفر استانی سال 93 قول داده بود 200 دستگاه اتوبوس از سوی دولت به منظور توسعه ناوگان اتوبوسرانی مشهد خریداری شود که متأسفانه از این محل تاکنون تنها 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای تعهد دولت، شهرداری مشهد اقدام به خرید 200 دستگاه اتوبوس کرده است، اظهار داشت: از این شمار 100 دستگاه وارد ناوگان شده و 100 دستگاه دیگر نیز معطل پلاک گذاری است که به محض انجام این فرایند در روزهای آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی مشهد خواهد شد.

ورود 100 دستگاه مینی بوس دو در تا اردیبهشت 96

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه از انعقاد قرارداد خرید 100 دستگاه مینی بوس دو در خبر داد و گفت: شهرداری مشهد 13 میلیارد تومان برای خرید این مینی بوس‌ها هزینه کرده است.

نیشابوری زمان تحویل مینی بوس‌های خریداری شده توسط شرکت سازنده را تا اردیبهشت 96 اعلام کرد و افزود: شماری از این مینی بوس‌ها تا پایان سال جاری وارد ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد می‌شوند.

وی با رد این ادعا که مینی بوس‌های خریداری شده در خطوط حاشیه شهر به کار گرفته خواهند شد، اظهار داشت: ملاک به کارگیری این مینی بوس‌ها هرگز مناطق برخوردار و غیر برخوردار نیست، بلکه براساس شمار جابه جایی مسافر خطوط اتوبوسرانی است.

این مقام مسؤول همچنین به انجام مقدمات انعقاد خرید 200 دستگاه اتوبوس دیزلی کف کوتاه 12 متری اشاره کرد و گفت: قرارداد این اتوبوس‌ها نیز با تخصیص 96 میلیارد تومان اعتبار از طریق فاینانس در مهر ماه امسال نهایی می‌شود.

وی رایزنی برای خرید 400 دستگاه اتوبوس پایه گاز سوز را نیز از جمله اقدام‌های سازمان اتوبوسرانی برشمرد و اظهار داشت: این در حالی است که حتی یک اتوبوس پایه گاز سوز در ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور نداریم.

وی با بیان اینکه همه اتوبوس‌های گاز سوز ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور دوگانه سوز هستند، تصریح کرد: متأسفانه بیش از 80 درصد اتوبوس‌های دوگانه سوز کشور به دلیل نقص فنی متوقف هستند.

گواه زیانده بودن اتوبوسرانی برای شهرداری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه به زیانده بودن سازمان اتوبوسرانی برای شهرداری اذعان کرد و گفت: طبق قانون حمل و نقل عمومی سهم مسافر، شهرداری و دولت از کل بهای تمام شده خدمات یک سوم است، در حالی که به این قانون عمل نمی‌شود.

به گفته وی، هم اکنون بهای تمام شده خدمات حمل و نقل در ناوگان اتوبوسرانی به غیر از هزینه‌های عمرانی و زیرساختی هزار و 70 تومان است که از این میزان تنها 300 تا 350 تومان توسط مسافر و بقیه به عهده شهرداری گذاشته شده است.

وی همچنین خودداری 20 درصدی مسافران از پرداخت کرایه اشاره کرد و افزود: این سازمان به هیچ وجه درآمدزا نیست.

نیشابوری در این جلسه اختصاص 120 دستگاه اتوبوس فوق العاده برای تقویت خطوط، شناسایی ایستگاه‌های پرتراکم دانش آموزی، لغو مرخصی کارکنان اتوبوسرانی، تغییر ساعت کاری، انجام بازدیدهای فنی، نظافت اتوبوس‌های ناوگان، تشدید نظارت و افزایش گشت‌های انتظاماتی را از جمله برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی برای طرح استقبال از مهر اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.