قدس آنلاین: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی در جوار مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، صبح امروز (31 شهریور) و همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس،  رژه سراسری نیروهای مسلح خراسان شمالی با هدف نمایش اقتدار و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در مرکز خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی در این آئین که با حضور «امیر سرتیپ رضا آذریان» فرمانده لشگر 77 پیروز خراسان و جمعی دیگر از مسئولان و مردم در بجنورد برگزار شد، گفت: همانگونه که در عید غدیر نمونه مدیریت به جامعه اسلامی معرفی شد؛ امروز هم بنا داریم ایران اسلامی را به عنوان نمونه مدیریت مقتدر و ارزشی به جهانیان معرفی کنیم.

محمدرضا صالحی، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از تشکیل ارکان اصلی نظام و مجلس شورای اسلامی، اولین گام امام راحل تبدیل وزارت جنگ به وزارت دفاع بود، تصریح کرد: این اقدام مدبرانه امام راحل بیانگر این بود که ملت ایران با هیچ کشوری بنای جنگ ندارد بلکه هدف آن دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فعال کردن گروهک های منافقین، کودتای نظامی و جنگ تحمیلی قصد ضربه زدن به انقلاب را داشت؛ مدیریت و رهبری آگاهانه و دفاع جانانه ملت از خاک کشور را عامل نابودی تمام توطئه های  دشمنان خواند.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را گنجینه عظیم صلابت و مظهر ایستادگی و مقاومت ملت ایران و یکپارچگی و وحدت جامعه خواند و افزود: اگر ما گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب  نبودیم، مثل همه جنگ هایی که قبل از انقلاب به ما تحمیل شد باید قسمتی از خاک ایران را از دست می دادیم در صورتی که در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمن نرسید.

صالحی با برشمردن موفقیت های ایران در عرصه های بین المللی، اظهارداشت: امروز به لطف الهی شاهدیم که با درایت رهبری و تدبیر دولت، ایران هراسی به ایران نیازی تبدیل شده، لذا باید بیش از همیشه حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام باشیم.

بنابر این گزارش در ادامه این مراسم یگان‏های نمونه نیروهای مسلح خراسان شمالی از جمله یگان های نمونه پیاده، خودرویی و موتوری نیروهای سپاه، ارتش و نظامی و انتظامی استان با نمایش توانمندی‏های نظامی و انتظامی خود از مقابل کلام الله مجید، تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و جایگاه رژه رفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.