قدس آنلاین - کرمان : محمد علی توحیدی در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 شهرستان موضوع آمار را یکی از منابع مهم در برنامه ریزی کشورها دانست که نتیجه آن در بخش های مختلف تاثیرگذار است.

 امیدوارم سرشماری، جدای از هر نوع رابطه ای، دقیق، صحیح و بطور کامل انجام شود

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل ازمهر ، فرماندار کرمان با تاکید بر لزوم استخراج اطلاعات واقعی و صحیح گفت: مردم جزء اولین آسیب دیدگان آمار غیرصحیح هستند و این جفا در حق ملت و جامعه است.

توحیدی افزود: تصمیم گیری صحیح یکی از مؤلفه های شاخص در مدیریت به شمار می رود که آمار و اطلاعات پایه آن است و اگر این اطلاعات از مدیریت حذف شود تصمیم گیری مشکل و باعث بهم ریختگی کارها و تأثیر منفی خواهد گذاشت.

فرماندار کرمان کاهش دوره سرشماری آمار نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال را به رغم وجود سختی و دشوارتر شدن کار، بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: جابجایی در آمار و اطلاعات در طی بازه زمانی 10 ساله به ویژه برای کشورهای در حال توسعه بسیار زیاد است و به همین نسبت میزان خطا در تصمیم گیری ها بالا می رود، کاهش دوره زمانی سرشماری از 10 سال به پنج سال گرچه دشواری کار بیشتری دارد اما به رغم این سختیها ارزش کار که ماحصل آن دقت بیشتر در تصمیم گیریهاست به مراتب بیشتر خواهد بود.

توحیدی با قیاس جمعیت شهرستان کرمان با استان، کار مسئولین مربوطه از ستادی تا میدانی را بسیار حساس عنوان کرد و صحیح و دقیق بودن کار را مایه مباهات دست اندرکاران و خدمت به مردم و خلاف موضوع را جفا در حق مردم خواند و افزود: کار در شهرستان کرمان در قیاس با سایر شهرستان ها دشوارتر است و به همین نسبت مسئولیت عوامل ستادی و اجرایی سنگین تر خواهد بود، باید فرهنگ سازی لازم انجام شود و واقعیات را بطور دقیق ثبت و منعکس کرد.

وی افزایش یا کاهش در آمارهای سرشماری که منجر به استخراج اطلاعات غیرواقعی و ناصحیح می شود را مشکل ساز برای دولت و جفا در حق مردم دانست و با تشریح برخی از آسیب هایی که در نتیجه سرشماری دوره قبل به شهرستان وارده شده است، اظهار داشت: از آنجائیکه آثار ناشی از سرشماری غیردقیق در جامعه در تصمیمات متخذه اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ... نمایان می شود، مردم جزء اولین آسیب دیدگان آمار غیرصحیح هستند و این جفا در حق ملت و جامعه است چیزی که در سرشماری دوره قبل به دلیل عدم همکاری برخی افراد اتفاق افتاد و جمعیت شهرستان پائین تر از واقعیت ثبت و باعث شد نه تنها در تخصیص اعتبارات مشکل پیدا کنیم در تصمیم گیریها نیز با مشکل مواجه شویم.

توحیدی گفت: این موضوع در هر دو صورت اعم از افزایش یا کاهش آمار صدق می کند، امیدوارم سرشماری تحت هر شرایطی جدای از هر نوع رابطه ای، دقیق، صحیح و بطور کامل انجام شود.

توحیدی یکی از تأثیرات آمار و اطلاعات صحیح را در برگزاری انتخابات عنوان کرد که اگر آمار مربوطه اشتباه باشد اساس کار انتخابات با مشکل مواجه خواهد شد و از آنجائیکه مسئول اجرای انتخابات وزارت کشور است خواستار اهتمام بیشتر اعضاء ستاد سرشماری و بخشداران در این خصوص شد.

فرماندار کرمان تشکیل ستاد بخشی در بخشهای تابعه شهرستان کرمان را ضروری دانست و بخشداران را مسئول مستقیم کار سرشماری در تمام ابعاد دانست و با تأکید بر اینکه هر بخشدار در ابتدای کار باید حوزه استحفاظی خود را دقیقاً بشناسد و به صورت میدانی روزانه کار مأموران سرشماری را راستی آزمایی کنند تصریح کرد : بخشداران مسئول اجرایی سرشماری در بخش خود هستند و برای انجام موفق کار، باید به علم و دانش روز سرشماری آشنایی کامل داشته باشد و در کلاس های مربوطه از کارشناسان تا مأموران شرکت کنند، کار سرشماری یکی از کارهایی است که با همکاری  وزارت کشور انجام می شود و بخشداران باید از دانش کار برخوردار باشند.

وی افزود: بخشداران بطور جدی به این موضوع ورود کنند و بدانند هرچه اطلاعات استخراج شده دقیق تر باشد کار خودشان را در تصمیم گیری ساده می کند، معاونین فنی ستاد سرشماری در بخشها طرف کارشان بخشدارانند و بس، ما در بخش ها با وجود بخشداران و آشنایی آنها به مناطق مشکل نداریم و اگر هم باشد کمترین مشکل را داریم، مشکلات اصلی در شهر است که با انجام تدابیر لازم باید مرتفع شود.

وی ادامه داد: ما دنیال زیاد یا کم شماری نیستیم هدف ما دقیق شماریست بخشداران، دهیاران، اعضاء شوراهای اسلامی به این نکته توجه داشته باشند هدف اصلی از آمارگیری سرشماری دقیق و صحیح است، بخشداران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا در تصمیمات استفاده شود .

توحیدی درخصوص بحث روستاسازی که توسط افرادی با هدف منافع فردی و غفلت برخی مسئولین صورت می گیرد هشدار داد و تصریح  کرد: روستا قابلیت هایی دارد ، نام مزرعه، تلمبه، منطقه عشایری یا نظایر اینها در هر کجای دنیا همین است و نباید از آنها به نام روستا استفاده کرد، تلمبه یا هر چیز دیگر را روستا کردن جفا در حق مردم است آنهم برای اهداف گروهی خاص، این موضوع برای ما مسئولین هم مسئولیت قانونی و شرعی دارد.  

فرماندار کرمان با تأکید بر اینکه فرمانداری در سرشماری سال جاری از انجام هرگونه کمک­ و همکاری دریغ نخواهد کرد خواستار همکاری دستگاههای اجرایی برای ثبت نام اینترنتی خانوارها شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.