قدس آنلاین - کرمان: مهندس علی بابایی با اشاره به اقدامات شهرداری برای رفع مشکلات ترافیکی در آستانه‌ی بازگشایی مدارس افزود: در تلاش هستیم تمام تقاطع‌های غیرهم‌سطحِ در دست ساخت را برای بازگشایی مدارس، سامان‌دهی کنیم.

آزادسازی برخی مسیرهای محدوده میدان آزادی

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل ازروابط عمومی شهرداری کرمان ، شهردار کرمان گفت: مشکلات ترافیکی که به‌دلیل ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح برای مردم ایجاد شده بود، به‌تدریج طی یک ماه آینده کم‌تر خواهد شد.

وی به بازگشایی راست‌گرد بلوار جمهوری‌اسلامی به بلوار صدوقی و جابجایی درخت‌ها اشاره و تاکید کرد: این مسیر آماده خط‌کشی و آسفالت است و تا ابتدای مهر این راست‌گرد آزاد می‌شود.

شهردار کرمان از بازگشایی دوربرگردانِ به سمت لاینِ ضلع شمالی بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده، خودروهایی که از چهارراه امام جمعه امکان ورود به ادامه‌ی بلوار جمهوری را نداشتند، می‌توانند به بلوار جمهوری‌اسلامی وارد شوند.

بابایی با بیان این که با جمع‌آوری پانل‌های محدوده‌ی بلوار جمهوری‌اسلامی، مشکلات کسبه‌ی شمال و جنوب این بلوار حل می‌شود اظهار داشت: همچنین رفیوژ وسط هم که پیش از این مسدود بود، در حال پاک‌سازی است و رفیوژ نیز مجدد گل‌کاری می‌شود تا بلوار جمهوری‌اسلامی به وضعیت پیشین برگردد.

وی از حل  مشکل کسبه‌ی خیابان استقلال تا آخر مهرماه خبر داد و افزود: طبق هماهنگی که با قرارگاه خاتم شده، تمام پانل‌های مقابل مغازه‌های خیابان استقلال جمع‌آوری می‌شود و این خیابان به حالت اولیه برمی‌گردد.

شهردار کرمان با بیان این‌که پانل‌های خیابان بهمنیار هم تا آخر آذرماه برداشته می‌شود گفت: این اقدامات علاوه بر آزادسازی مسیرها و حل مشکلات ترافیکی شهروندان، مقدمه‌ای است تا بتوانیم به وعده‌ای که داده‌ایم عمل کنیم و زیرگذر میدان آزادی تا 22 بهمن یا حداکثر تا پایان سال، به بهره‌برداری برسد.

بابایی با بیان این که برای این‌که مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نشود، ادامه‌ی کار در زیرگذر میدان آزادی، شبانه انجام می‌شود گفت: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا اجرای سقف زیرگذر میدان آزادی -حدفاصل بلوار جمهوری و خیابان استقلال- که قرار بود مسیر مسدود شود، با کمترین فاصله و در حد امکان نزدیک شود تا کم‌ترین مدت‌زمانِ مسدودی مسیر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پس از بازگشایی مدارس، کار مسدود کردن مسیر و ساخت زیرگذر این محدوده انجام خواهد شد.

شهردار کرمان با اشاره به انجام تملک‌های خیابان بهمنیار نیز گفت: در زیرگذر میدان آزادی، بیش از 800 شمع ریخته و تمام تأسیسات جابه‌جا شده است.

بابایی با بیان این که در تلاش هستیم تعهدات مالی را هم به‌موقع انجام دهیم تا تقاطع‌های غیرهم‌سطح در دست ساخت، در دوره‌ی زمانی که تعیین شده، به بهره‌برداری برسند افزود: در تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج)، اطراف ستون‌ها و پایه‌هایی که ساخته شده، پاک‌سازی و مقداری مسیر آزادتر شده است؛ ضمن این‌که طی یک هفته‌ی آینده اطراف پایه‌ها در ضلع جنوبی تقاطع ولی‌عصر (عج) نیز آزاد می‌شود.

وی با بیان این که شیب‌راه‌های دوطرف هم در حال آماده‌سازی است که تا اجرای شیب‌راه‌ها، عرشه‌ها نیز ساخته و نصب می‌شوند، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج) در حال انجام است، قطعاً این پل در ایام دهه‌ی فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.