جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشت.

 فرصت طلایی برای تمرین زندگی در شرایط توطئه و تحریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی‌داشت.

متن بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به شرح زیر است:

جنگ تحمیلی هشت ساله که با حمایت همه‌جانبه قدرت‌های جنگ‌طلب جهانی و با هدف فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های انقلاب ملت ایران آغاز شده بود، در پایان خود نتیجه‌ای جز خفت و رسوایی برای دشمنان انقلاب و اثبات مظلومیت و استحکام نظام و شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای برتری بخش و تعالی آفرین ملت ایران به همراه نداشته است.

دفاع مقدس فرصت طلایی ملت ایران برای تمرین زندگی در شرایط سخت و مواجهه با توطئه‌های جدید و تحریم و خصومت‌ورزی دشمنان این مرز و بوم بود. سربلندی و عدم وادادگی و تسلیم در برابر سناریوهای توطئه و دشمنی علیه نظام، به ویژه سلسله تهدیدات و تحریم‌های استکباری در حوزه‌های مختلف، مزیت منحصر به فردی است که ملت ایران در گذر از هشت سال دفاع مقدس و تلاش وافر و خستگی ناپذیر جهت رفع نیازها و تأمین الزامات و ضرورت‌های رویارویی افتخارآمیز خود با دشمنان به آن دست یافته است. امروز به حق، دفاع مقدس امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنانش در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق‌طلبانه این ملت بزرگ، خورشیدی فروزان خواهد بود.

پایداری امت ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود در سایه هدایت‌های امام شهیدان خمینی کبیر(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمان گرا و ایدئولوژی جهان گیر شد. دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی ، فرهنگی و... توانست معادلات جهانی را بر هم زند و تحلیلهای مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. بی‌شک این حادثه عظیم در یادها خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی انقلاب بر جای خواهد گذاشت.

آنچه امروز به عنوان نمادهای عظمت و تعالی ایران اسلامی در مقیاس فراملی ترسیم می‌شود در حقیقت مرهون روح ایثار، فداکاری، حماسه‌آفرینی و شهادت‌طلبی فرزندان برومند ملت ایران در آن مقطع نورانی است.

دوران دفاع مقدس، دوران پر افتخار ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است؛ دورانی است که پیروان راستین خمینی کبیر(ره)، با لبیک به امام و مقتدای‌شان همچون ابوذر و سلمان، از خانه، کاشانه و جان خود گذشتند و از حریت و آرمان های والای خود دفاع کردند. امروز پس از گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، توطئه استکبار جهانی و هم پیمانان دژخیمشان در منطقه همچنان ادامه دارد. ملت‌های منطقه به نیکی می‌دانند که تروریسم تکفیری- سلفی ارمغان نوظهور مدعیان دروغین حقوق بشر است. دیگر بر همگان روشن شده است که فروبردن منطقه در آشوب جنگ های نیابتی و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع در اقصی نقاط این منطقه هدفی ندارد جز از بین بردن مقاومت و زدودن اندیشه های تابناک آزادگی و ظلم ستیزی که احیاگر آن امام راحل عظیم الشأن و ادامه دهنده آن مقام عظمای ولایت بود.

واکنون با گذشت سی و شش سال از روزهای پرشکوه ایثار، بر آحاد ملت ایران و ملل آزاده منطقه فرض است که به تأسی از شهدای دفاع مقدس ندای پیر مرادمان را لبیک گویند و هوشیارانه و مقتدرانه در مقابل هجمه حضور و نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن با چشمانی باز، دستانی توانمند و اراده‌ای پولادین بایستند و با خلق حماسه‌ای دیگر از جنس دفاع مقدس راه را بر تفرقه، تحجر، فتنه، نفوذ و شیفتگی غربی ببندند و دشمن را همچنان مأیوس و مغلوب نمایند.

سلام خدا بر شیر مردانی که بی ادعا و بی تکلف ندای پیر مرادشان را برای مقابله با دشمن متجاوز را خالصانه لبیک گفتند و رنج پدر، مهر مادر ، عشق همسر و شوق فرزند را بخاطره و دیدار را به قیامت سپردند و در صف اول جهاد با دشمن، سینه شان را ستبر کردند تا امروز ایران اسلامی در جهان سربلند باشد و ذره‌ای از خاک پاک ایران در دست دشمن باقی نماند.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس، بر روح آرام گرفته همه رادمردان این حماسه که در خاک غنوده‌اند و در بهشت آسوده‌اند، سلام و درود می‌فرستد و در برابر عظمت فداکاری‌ها و ایثارگری‌های جانبازان، آزادگان و تمامی رزمندگان دفاع مقدس سر تعظیم فرود می‌آورد و برحفظ آرمانهای امام راحل(ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین ادامه راه شهدای اسلام که با ایثار و از خود گذشتگی و با نثار جان خود از اسلام و ارزش های آن جانانه دفاع کردند تأکید می‌نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.