قدس آنلاین- تبریز: رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان آذربایجان شرقی از ارائه تسهیلات بازسازی برای ۶ هزار بافت فرسوده استان خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار هکتار از مساحت کشور را بافت های فرسوده تشکیل می دهند.

ارائه تسهیلات بازسازی برای ۶ هزار بافت فرسوده آذربایجان شرقی
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بابک نجفیان افزود:از ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار آن در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

به گفته این مدیر استانی، تاکنون در سطح آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۲۵۲ واحد از واحدهای بافت فرسوده تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و درصد و سود تسهیلات بانکی از محل بافت های فرسوده ۲۲ درصد بود که به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

نجفیان سپس با اشاره به اینکه سیاست دولت در بازآفرینی شهری توسعه محله محوری و بودجه ریزی اهرمی است؛ افزود: ۱۳۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده موجود در کشور در ۲ هزار و ۷۰۰ محله واقع شده و قرار است در قالب برنامه پنج ساله ششم و هفتم و در طی ۱۰ سال آینده با اصلاح وضعیت این محلات محلات فعلی به شرایط حاضر در محلات شهری فعلی تبدیل شوند.

وی همچنین از اجرای ۲۷۰ پروژه بهسازی مناطق فرسوده در استان ها خبرداد و اظهارکرد: بر اساس این مصوبه در هر شهرستان سه پروژه جدید اجرا خواهد شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی حاشیه نشینی در کشور درسال جاری نیز خبرداد و اظهار امیدواری کرد با اجرایی کردن طرح های مصوب در استان بتوانیم نسبت به جذب اعتبارات لازم از این بخش اقدام کنیم.

نجفیان در ادامه تصریح کرد: دولت برای ساماندهی واحدهای واقع در بافت های فرسوده ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و وام ودیعه مسکن با سود و کارمزد ۸ درصدی پرداخت می کند که امید است ساکنان این محلات بتوانند از این تسهیلات و وام ودیعه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.