دو عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار توقف فروش هواپیما به ایران شدند.

ایران با هواپیماهای خریداری شده خود ،سلاح ،نیرو وپول به تروریستها انتقال می دهند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) نسبت به اعطای مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران از سوی وزارت خزانه‌داری ابراز نگرانی کردند.  
در همین ارتباط، «پیتر روسکام» و «جب هنسارلینگ» نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت‌های ایلینوی و تگزاس در نامه‌ای خطاب به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که وظیفه نظارت بر روند اجرای تحریم‌ها و همچنین، اعطای مجوز فروش محصولات تجاری به کشورهای تحت تحریم را بر عهده دارد، اظهار داشتند نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به شرکت هواپیمایی "ایران ایر" به عمل خواهند آورد.
آنها در این نامه با تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، دلیل مخالفت با فروش هواپیما به ایران را فقدان شواهد کافی درخصوص توقف انتقال سلاح، نیرو و پول از سوی شرکت ایران‌ایر به گروه‌های تروریستی و دولت‌های به قول آن‌ها «خودسر» منطقه اعلام کردند.
به نوشته واشینگتن فری بیکن، این دو نماینده جمهوری‌خواه از نفوذ بالایی در مجلس نمایندگان آمریکا برخوردارند. هنسارلینگ رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان است و روسکام ریاست کمیته فرعی راه‌ها و روش‌ها که یک کمیته نظارتی به شمار می‌رود را برعهده دارد.
نامه‌نگاری جدید روسکام و هنسارلینگ با وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از آن صورت گرفت که شرکت هواپیماسازی ایرباس روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد برای تحویل 17 فروند هواپیمای مسافربری به ایران از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، شرکت بوئینگ نیز از وعده دولت آمریکا برای اعطای مجوز قطعی فروش هواپیما به ایران خبر داد.
ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی اعلام کرد برای نوسازی ناوگان مسافربری خود به 400 فروند هواپیما نیاز دارد و به دنبال اعلام نیاز ایران، شرکتهای بوئینگ آمریکا و ایرباس فرانسه هر کدام با فروش یا اجاره بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران موافقت کردند.
اما از آنجاکه وزارت خزانه‌داری آمریکا طی سالهای اخیر شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را با ادعای انتقال تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر تحت تحریم قرار داده است، این معامله تجاری با وجود گذشت بیش از یک سال از توافق هسته‌ای ایران و 1 + 5 هنوز به سرانجام نرسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.