قدس آنلاین- بجنورد: مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسوولین بایدازسرمایه گذاران درراستای اشتغالزایی درحوزه چاپ ونشرحمایت کنند.

مسوولین از سرمایه گذاران حوزه چاپ و نشر حمایت کنند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،محمودرضا برازش در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر در بجنورد با اشاره به این که هیچ کاغذی بدون چاپ معنی ندارد تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیادی که در همه شهرها برای مناسبت های مختلف به کاربرده می شود است انواع و اقسام کارت های اعتباری، قوطی دستمال کاغذی و... همه نیازمند صنعت چاپ است.

وی افزود: خام فروشی میزان سود را پایین می آورد باید سعی کنیم با ارائه خلاقیت در نوع بسته بندی جذابیت فروش محصولات را بالا ببریم و لازمه این کار هم سرمایه گذاری در این صنعت است.

وی گفت: از آنجایی که دستگاه های چاپ ونشر هزینه بسیار بالایی را می طلبد باید سعی شود در مرحله اول از تولید کننده داخل و اگر هم نشد از سرمایه گذار خارجی دعوت به سرمایه گذاری در این صنعت کنیم.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در حوزه صادرات کمتر از ١٠ درصد مبادلات صورت گرفته است گفت: در سال گذشته ١٥٠ میلیون جلد کتاب غیردرسی تولیدشده است که میزان کاغذ مصرفی برای کتاب های درسی ١١٠ هزار تن بوده و برای روزنامه و نشریات کمتر از ١٠٠ هزار تن بوده است.

برازش تصریح کرد: جایگاه کنونی ایران در حوزه چاپ و نشر در خاورمیانه پنجم است این در حالی است که پیش بینی ما در سند چشم انداز تاکید بر رتبه اول منطقه را دارد.

وی در ادامه برای برگزاری دوره های تخصصی آموزش صنعت چاپ برای فعالان این حوزه دراستان اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان شمالی هم دراین همایش گفت: حوزه صنعت چاپ یک مقوله بسیاراساسی ودردنیا از آن به عنوان یک صنعت پرسود یاد می شود.

حسین ثابت قدم وحید اظهار داشت: صنعت چاپ جزو پنج صنعت مهم جهان است و از طرفی زیر بنای فرهنگ را هم تشکیل می دهد و این صنعت یک مقوله منحصربفرد است و با اندیشه و فرهنگ جامعه رابطه مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: بایدزیرساخت های اقتصادی فراهم شودتا شاهدارتقاحوزه صنعت چاپ باشیم.

وی افزود: این صنعت در استان ما با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی مواجه است که برای حل این مشکلات نیازمند یک عزم ملی هستیم.

درپایان جشن فعالان صنعت چاپ از۲۵ فعال و پیشکسوت حوزه چاپ و نشر استان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدردانی شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.