قدس آنلاین - کرمان : مدرسه خیرساز، بانو فاطمه متقی والده حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.

مدرسه خیرساز، بانو فاطمه متقی افتتاح شد

مدرسه خیرساز، بانو فاطمه متقی والده حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.

بانو فاطمه متقی متولد 1286 کرمان و والده حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، بانویی عابده و خداجو و زنی از تبار متقیان روزگار بود که هم در عرصه ی عبادت و عبودیت و هم در میدان کار و تلاش و خودکفایی و تامین نیازهای خانواده از سرآمدان زمان به شمار می رفت.

او برای تامین معاش خود و تنها فرزندش در روزگاران قحطی و تنگی معیشت مردم بعد از جنگ جهانی دوم، ابتدا با کاردستی، خیاطی، آموزش نوباوگان به قرآن و سپس کارگری در سه شیفت در کارخانه ی ریسندگی خورشید کرمان کار می کرد تا ناچار با کمترین امکانات مالی زندگی خود را با مناعت اداره کند. این بانوی فرزانه همت بلندی داشت.
این عابده ی زاهده در سال 1354 در نجف اشرف به رحمت ایزدی پیوست و امام خمینی رحمه الله علیه بر پیکر او نمازگزارد و در صحن حضرت امیر (ع) زیر ناودان طلا آرمیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آئین افتتاح مدرسه خیر ساز بانو فاطمه متقی، با اشاره به اینکه این مدرسه با کمک حجت الاسلام دعایی و همت پهلوان عطا احمدی ساخته شده است، گفت: مکان کار خیر فراوان است اما هیچ امر خیری که چون صدقه جاریه است، ساخت مدرسه نمی شود.
محسن بیگی با تاکید براینکه ارتقا سطح دانش و بینش مردم اهمیت ویژه ای دارد و امروز صدای همه امور خیر از مدرسه شنیده می شود، خاطر نشان کرد: مدرسه اهمیت ویژه ای در جامعه دارد، به شکلی که اگر بخواهیم به آینده کشور پی ببریم می توان آن را در آینده فعلی مدارس دید.
وی با اشاره به اینکه اگر به توسعه کودکانتوجه نشود، توسعه در کودکی خواهد ماند، افزود: این بنا طی مدت یکسال توسط پهلوان عطا احمدی الگوی اصلاح و تربیت احداث شده و امید می رود این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در زمره خیرین مدرسه ساز هستند، یادآور شد: مدرسه ای که توسط استاندار کرمان در مهرماه سال گذشته در شهرستان بم کلنگ زنی شد، تا ماه های آتی آماده بهره برداری و افتتاح می باشد.
محسن بیگی به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در استان کرمان اشاره کرد و افزود: هیچ حرکت اجتماعی مشابه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی نیست لذا حضور مسئولین در مدارس، ارزش دادن به نسل آینده است.

در ادامه این آئین از کتاب (پند پدر) پهلوان عطا احمدی که در پنج هزار جلد به همت حجت الاسلام و السملمین دعایی (نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات) و هزینه حمید ذکا اسدی(شاگرد عطا احمدی) به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.