سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان انتقاد شدیدی به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در نشست وین برای کنترل سختگیرانه‌تر مسیر بالکان وارد کرده و تصریح کرد که برلین مشترکا با دیگر کشورهای اروپایی پناهندگان در یونان را در وضعیت ناامید کننده‌ای قرار می‌دهد.

نتقاد سازمان دفاع از حقوق پناهندگان از رویکرد اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان «Pro Asyl» بعد از اینکه اتحادیه اروپا روی کنترل های مرزی سختگیرانه تر در نشست اخیر خود در وین توافق کرد در باره آثار منفی چنین تصمیمی برای پناهجویان ابراز نگرانی کرد.

بر اساس توافقات صورت گرفته در وین، آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی (فرانتکس) باید با یک عملیات گسترده در آینده مسیر بالکان را بر روی پناهندگان بسته نگه دارد.

سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان نگران است که به این ترتیب بسیاری از پناهندگان در یونان گرفتار شده بدون اینکه شانسی برای روند پناهندگی عادلانه داشته باشند.

بعد از اینکه شرکت کنندگان در نشست اخیر پناهندگان در وین اتریش روی مسئله کنترل سختگیرانه تر مسیر بالکان از طریق آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی با هم به توافق رسیدند سازمان دفاع از حقوق پناهندگان در آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرد.

"گونتر بورکهارت"، رئیس سازمان دفاع از حقوق پناهندگان  «Pro Asyl»  با اشاره به برنامه های عملیاتی  در این باره در مرزهای بین مقدونیه و یونان به روزنامه "دی ولت" گفته است:  دولت المان مشترکا همراه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پناهندگان در یونان را در شرایط ناامید کننده ای قرار می دهد. پناهندگان به این ترتیب بدون شانسی برای بررسی عادلانه درخواست پناهندگی خود در چنین شرایطی گرفتار می شوند.

در بهار سال جاری میلادی "آنگلا مرکل"، همچنان بستن مرزها در مقدونیه را مورد انتقاد قرار می داد. به نوشه روزنامه "دی ولت" در آینده فرانتکس باید با یک عملیات گسترده مسیر بالکان را همچنان بر روی پناهندگان بسته نگه دارد.

سازمان دفاع از حقوق پناهندگان تصریح کرد که حتی اگر آلمان در آینده در ماه 500 پناهنده را از یونان خارج کند این هیچ تغییری در وضعیت ناجورحدود 60 هزار پناهنده ای که در این کشور هستند ایجاد نمی کند.

در این میان معاون رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز به فقدان آمادگی پذیرش پناهندگان در اروپا انتقاد وارد می کند.

وی در این باره گفت: کسی که می خواهد در واقع با مهاجرت های غیر قانونی مبارزه کند باید همزمان امکان مهاجرت های قانونی به اروپا را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.