قدس آنلاین/ ایرانشهر/ حسین سپاهی: بخش کورین یکی از مناطقی است که اهالی آن به علت کمبود امکانات با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند. بیکاری، نبود امکانات مناسب برای کشاورزی، نامناسب بودن جاده و نبود نمایندگی مستقل آموزش و پرورش و ادارات بهزیستی، کمیته امداد و نبود بانک اهالی را مجبور به ترک این روستا و مهاجرت به شهر کرده است.

محرومان «کورین» چشم به راه امکانات اولیه زندگی

ایرانشهر / حسین سپاهی: بخش کورین یکی از مناطقی است که اهالی آن به علت کمبود امکانات با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند. بیکاری، نبود امکانات مناسب برای کشاورزی، نامناسب بودن جاده و نبود نمایندگی مستقل آموزش و پرورش و ادارات بهزیستی، کمیته امداد و نبود بانک اهالی را مجبور به ترک این روستا و مهاجرت به شهر کرده است.

مشعل گاز را روشن کنید

مبارک شه کرمزهی یکی از فرهنگیان بخش کورین می گوید: پروژه های گازرسانی برای نقاط سردسیر و کوهستانی باید در اولویت قرار گیرد زیرا گازرسانی به روستاها به ماندگاری روستاییان در روستاها کمک خواهد کرد، اما این مسأله برای بخش کورین عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه مردم بخش کورین خواستار  اختصاص اعتبار برای گازرسانی به این بخش هستند، می افزاید: خط انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان از شهرستان ایرانشهر آغاز  و به زاهدان انتقال پیدا کرده و شاه لوله اصلی گاز از 5 کیلومتری روستا می گذرد.

وی می گوید: این روستاها فاصله فقط 5 کیلومتر با خط لوله اصلی گاز دارد از این رو مردم کورین تنها چشم امیدشان این است که پیش از گذشتن شاه لوله گاز از کنار روستایشان با نصب و تجهیز ایستگاه کاهش فشار گاز،  به این بخش نیز گازرسانی شود.

مردم کورین همچنین خواستار ایجاد و راه اندازی یک جایگاه مواد سوختی در این بخش هستند.

مشکل تهیه سوخت

یکی از دیگر ساکنان بخش کورین به خبرنگار ما می گوید: اهالی روستا با فرا رسیدن فصل سرما با مشکلات زیادی مواجه می شوند که هزینه سنگین خرید سیلندر گاز و تهیه نفت سفید یکی از این مشکلات است.

وی خاطرنشان می کند: بخش کورین در چند کیلومتری زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است واقع شده که خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان نیز در همین محور قرار دارد و ما بی صبرانه منتظر اجرای عملیات گازرسانی به بخش کورین هستیم.

چشم امید مردم کورین به وعده استاندار سیستان و بلوچستان است که وعده روشن سازی مشعل گاز را در این بخش داده است.

جاده استاندارد نداریم

مردم بخش کورین در گفت و گو با خبرنگار ما می گویند: راه ارتباطی این بخش از روستای شورو تا قلعه بید کم عرض و با ارتفاع بالاست.

آن ها می گویند : کم عرض بودن جاده بخش کورین، ارتفاع زیاد و نبود دید کافی در برخی قسمت ها به دلیل پستی و بلندی، تاکنون سبب حوادث رانندگی و کشته و زخمی شدن شماری از مردم و مسافران شده است.

مرم بخش کورین این جاده ارتباطی را کوتاهترین مسیر به مرکز استان و شهرستان بیان و خاطر نشان می کنند: مردم کورین سال هاست که از داشتن یک راه ارتباطی مناسب در محرومیت بسر می برند.

نبود سه نهاد آموزشی و حمایتی

یکی از فرهنگیان  بخش کورین می گوید : نمایندگی آموزش و پرورش در بخش کورین زیر نظر اداره آموزش و پرورش شهر نصرت آباد می باشد  و با توجه به بازگشایی مدارس و مسافت زیاد 400 کیلومتری رفت و برگشت از کورین تا نصرت آباد مردم و  دانش آموزان و فرهنگیان خواستار مستقل شدن این اداره هستند.

شه بخش یکی از معتمدین بخش کورین  نیز با بیان اینکه نبود اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش کورین خانواده معلولان و  افراد سرپرست خانوار را دچار مشکل کرده است، می افزاید: چه بسا افرادی که هزینه رفت و برگشت به کمیته امداد شهرهای همجوار را ندارد، یا افرادی که به دلیل نبود کمیته امداد امام خمینی، زیر پوشش این نهاد نیستند تا اندک مشکلاتشان برطرف شود.

این معتمد و مردم بخش کورین خواستار راه اندازی  اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این بخش شدند.

نبود بانک از دیگر مشکلات بخش کورین

نبود بانک در این بخش مردم را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

نبود بانک در بخش کورین مشکلات زیادی برای مردم این بخش به وجود آورده است.

یک از کشاورز کورینی می گوید : برای دریافت یارانه باید به شهر های همجوار بروم، چون در بخش کورین هیچ شعبه بانکی وجود ندارد که این موضوع سبب تحمیل هزینه های زیادی برای من و سایر مردم این بخش شده که امیدواریم مسؤولان هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی یک شعبه بانک در بخش کورین اقدام کنند.

بخش کورین مستعد قطب تولید پسته

مناطق مستعد تولید پسته در سیستان و بلوچستان بویژه بخش کورین بهترین نقطه برای تولید پسته به عنوان طلای سبز است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، زیرا این محصول دارای ارزش اقتصادی بسیار بالا و مصرف آب کمتری دارد.

کشاورزان بخش کورین خواستار توجه ویژه و اعطای تسهیلات و حمایت کشاورزان در حیطه صادرات پسته به سایر شهر ها و کشورها شدند.

آن ها بیان داشتند در بخش کورین به دلیل خاک مساعد کوره های آجر پزی زیادی وجود دارد  که نیاز مبرمی به حمایت مسؤولان دارند.

آنچه که مردم این بخش به آن نیاز دارند بیش از هر چیز رو راستی و پرهیز از هرگونه وعده است، وعده‌هایی بی‌سرانجام که تداوم آن موجب بی‌اعتمادی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.