قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: بیکاری در استان بیداد می‌کند و با وجود اینکه تورم کنترل شده اما از بین نرفته است.

دستگاه‌های نظارتی باید وظایف خود را طبق قانون انجام دهند و از اعمال سلایق شخصی پرهیز شود

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خروج از رکود، نرخ بالای بیکاری و تنظیم رابطه هزینه و درآمد از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

قاسم سلیمانی: امروز با تعدادی از رقبای جهانی مشکل داریم و در سیستم بانکی به دلیل فشارهای آمریکا هنوز به حالت نورم نرسیده‌ایم چراکه آمریکا از اساس با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است و در خفا شرکت‌ها و واحدهای بزرگ جهانی را در صورت همکاری با ایران تهدید به تحریم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت نسبت به پیش از برجام بهتر شده اما موانع برطرف نشده و باید با قدرت روی پای خود بایستیم که در این مورد اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار خواهد بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌های کشور اقتصاد مقاومتی به سرعت در حال پیشرفت است، عنوان کرد: باید دستگاه‌های متولی اقتصاد مقاومتی وظایف محول شده را به خوبی انجام دهند و جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان فعالیت خوبی در این زمینه داشته‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم همکاری در خصوص بررسی مسائل مهم اقتصادی به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی در استان گفت: لازم است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، نمایندگان بخش خصوصی و نهادهای مرتبط با مدیران ملی از جمله سرپرست‌های بانک‌ها به ویژه بانک صنعت و معدن نشست‌هایی برگزار و مشکلات را در راستای برطرف شدن احصا کنند.

وی افزود: مسئله مهمی که در خصوص بانک‌ها وجود دارد این است که پولی که برای تسهیل و رفع موانع تولید داده می‌شود ممکن است در جایگاه خود هزینه نشود، در سیستم بانکی باید متناسب با پیشرفت کار و نظارت اعتبار هزینه شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه منابع بانکی در سیستم بانکی چهارمحال و بختیاری اندک است، تشریح کرد: سطح اختیارات بانک‌ها نیز در این استان نسبت به استان‌های بزرگ کم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه‌های نظارتی نباید خود را در جای دستگاه‌های دیگر قرار دهند و لازم است شرح وظایف خود که وظایف ذاتی آن دستگاه و مطابق قانون است را به درستی انجام دهد.

سلیمانی با اشاره به لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان اضافه کرد: سازمان بازرسی در همه ابعاد ورود پیدا کند اما الگویی که سبب پیشرفت سایر استان‌ها شده است از ما گرفته نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نباید دستگاه‌های نظارتی به صورت افراطی عمل کنند، یادآور شد: بیکاری در استان بیداد می‌کند و با وجود اینکه تورم کنترل شده اما از بین نرفته است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد دستگاه‌های نظارتی جای دیگر دستگاه‌ها در استان اظهار نظر می‌کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید وظایف خود را طبق قانون انجام دهند و از اعمال سلایق شخصی، منطقه‌ای و بانکی در تصمیم‌گیری‌ها پرهیز شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در برخی موارد برخلاف عملکرد خوبی که دارند افراطی عمل می‌کنند در صورتی که این کار سبب ایجاد رعب در مدیران و کندی روند انجام امور می‌شود.

سلیمانی در ادامه گفت: زیرمجموعه دستگاه‌های اداری و نظارتی باید تنگ نظری را کنار بگذارند و تابع قانون باشند.

وی اظهار کرد: کم کردن مقداری از تورم لجام گسیخته سبب رکود هم شده و در حال حاضر دچار تورم رکودی شده‌ایم که ضروری است دست به دست هم دهیم، در راستای خروج از این بن‌بست تلاش کنیم و اگر در جایی فساد وجود دارد برخورد صورت ‌گیرد.

سلیمانی افزود: باید در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری فعالیت جدی صورت گیرد و باید ملاک عمل برای دستگاه‌های نظارتی قانون تسهیل و رفع موانع تولید و قانون اقتصاد مقاومتی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمار و اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشور و استان استفاده می‌شود، گفت: 32 هزار و 160 نفر بیکار در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند که 14 هزار نفر آن‌ها از افراد تحصیل کرده دانشگاهی است.

سلیمانی افزود: نرخ بیکاری در استان 12.7 درصد است اما امیدواریم با انجام سرشماری نفوس و مسکن نرخ دقیق بیکاری در استان مشخص شود تا بتوان تصمیمات و راهکاری مناسبی برای بهبود اوضاع اشتغال در استان اتخاذ کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.