قد س آنلاین - اراک-احمد مختاری: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متاسفانه در جامعه امروز، مقوله تکریم سالمندان کمرنگ شده است، این اقدام می تواند در راستای تقویت فرهنگ سازی و توجه به تکریم سالمندان بسیار تاثیرگذار باشد.

نرخ رشد سالمندی در کشوربالاست

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت اول اکتبر، روز جهانی سالمندان در گفت: سالمندان نیازمند ترحم نیستند، این قشر توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که بر اساس تجربه و سابقه کار آنان ایجاد شده و به همین دلیل باید از آن استفاده شود.

رفیعی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ارائه خدمات بهینه به سالمندان، دیدگاه غلطی است که بر اساس ترحم به جامعه سالمندان ایجادشده است. مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متاسفانه در جامعه امروز، مقوله تکریم سالمندان کمرنگ شده است، این اقدام می تواند در راستای تقویت فرهنگ سازی و توجه به تکریم سالمندان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: آیات قرآن بسیاری وجود دارد که به احسان کردن به پدر و مادر و تکریم آنها به ویژه در دوران پیری تاکید کرده است و رسول اکرم (ص) نیز در این باره می فرماید: "پیران امت من پیامبران امت من هستند." که این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه سالمندان دارد.

رفیعی با بیان اینکه نرخ رشد سالمندی در کشور بالا است، گفت: اگر برای دوران سالمندی در آینده فکری نکنیم با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: انسان ها دوران رشد را از کودکی تا سالمندی طی می کنند و این فرآیند به معنی تکامل یافتن انسان است و باید به افراد سالمند که به این تکامل رسیده اند تبریک گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.