قدس آنلاین – یزد: دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی گفت: سه رشته ی انیمیشن سازی، شبیه سازی 2 بعدی ربات فوتبالیست و پرنده های عمود پرواز به این دوره از مسابقات اضافه شدند.

سه رشته ی جدید به هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی اضافه می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی تعداد رشته های این دوره مسابقات را 20 رشته برشمرد و گفت: این مسابقات در سه بخش رباتیک با حضور 13 رشته، نجوم، زیست شناسی و شیمی برگزار می شود.

امین درخشان با بیان اینکه رشته ی انیمیشن سازی با مدیریت و برنامه ریزی مرکز انیمیشن و هنر های دیجیتال پارک یزد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این دوره رشته انیمشن با موضوع "آب" برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه رشته ی انیمیشن برای اولین بار در کشور است که به صورت مسابقات دانش آموزی با این وسعت برگزار می شود، داوری آثار در دو بخش انجام خواهد شد. در بخش اول شرکت کنندگان پس از ارسال آثار و بررسی فنی آن توسط کمیته داوری باید بتوانند قسمتی از انیمیشن را در حضور داوران بسازند. در بخش دیگر پس از اکران عمومی آثار تماشاگران به آثار برگزیده رای خواهند داد.

درخشان در رابطه با رشته های جدید دیگر این دوره افزود: در رشته ی ربات های عمود پرواز ، ماموریتی  برای ربات های پرنده تعریف می شود و دانش آموزان  باید با انجام مانور های پرواز که از معیار های اصلی داوری است به هدف دست یابند. وی در رابطه با شبیه ساز ربات های فوتبالیست نیز،با بیان اینکه یکی از محبوب ترین رشته ها در تمام دنیاست افزود: این رقابت به صورت کاملا نرم افزاری انجام می گیرد به صورتی که نحوه ی بازی در زمین طراح میشود و تیم ها به صورت هوشمند با هم به رقابت خواهند پرداخت.

درخشان با بیان این که دبیرخانه ی این مسابقات از چند ماه پیش فعالیت خود را با تشکیل کمیته های پذیرش، اطلاع رسانی، برگزاری و داوری در رشته های مختلف آغاز کرده است، به شرح خدمات هر کمیته پرداخت: کمیته ی پذیرش وظیفه ی ساماندهی و پذیرش دانش آموزان را به عهده دارد. همچنین جهت ثبت نام دانش آموزان سایت مسابقات به گونه ای طراحی شده که تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی خواهد بود و دانش آموران میتوانند کارت های ورود به جلسات خود را نیز از طریق سایت دریافت کنند.

وی افزود: کمیته تدوین قوانین و داوری مسابقات با تشکیل زیر گروه ها و زیر رشته ها و تعیین اعضای اصلی این گروه های علمی فعالیت خود را آغاز کرده، همچنین در زمینه وضع قوانین، قوانین اولیه مسابقات وضع و در سایت و کانال مسابقات اطلاع رسانی شده است. درخشان قوانین این مسابقات را به 4 دسته ی دبستان دوره اول و دوم و دبیرستان دوره ی اول و دوم تقسیم کرد و اظهار داشت: این کمیته منتظر باز خورد نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین است. درخشان افزود: کمیته ی اطلاع رسانی مسابقات نیز بصورت گسترده فعالیت خود را آغاز کرده است.

گفتنی است هشتمین دوره ی مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی با هدف رشد خلاقیت، تقویت جسارت علمی و شناسایی استعدادهای برتر در آذر ماه سال جاری توسط پارک علم و فناوری یزد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.