قدس آنلاین- تبریز: دادستان انقلاب اسلامی هشترود با بیان اینکه مداحان سواد مداحی خود را بروز و به علم روز مجهز شوند، گفت: نباید در عزاداری‌ها خرافات و بدعت باشد.

مداحان به‌ علم روز مجهز شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا جداری ظهر امروز در جلسه امر به معروف و همایش مداحان و مسؤولان هیئت‌های مذهبی هشترود اظهار داشت: مداحان نباید مطلبی را بگویند که در بین مردم علی‌الخصوص جوانان دافعه داشته باشد بلکه باید مطالب جاذبه داشته باشد.

وی افزود: احساس می‌شود عزاداری‌ها و سوگواری‌ها از سوی عده‌ای رو به انحراف کشیده است و باید عزاداری‌ها در مسیر الهی باشد.

جداری گفت: هیئت‌های عزاداری و همه باید پایبند قانون باشند و نباید مسبب مزاحمت‌هایی برای مردم باشند.

وی با بیان اینکه مداحان سواد مداحی خود را بروز و به علم روز مجهز شوند، تصریح کرد: انسان می‌خواهد خود را به کمال برساند و نباید در عزاداری‌ها خرافات و بدعت باشد.

جداری در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و اجرای آن موجب برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می‌شود.

وی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و مردم در جامعه ترویج شود.

جداری ادامه داد: ضمانت اجرایی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مشارکت عمومی در ترویج و تثبیت جایگاه آن است که این امر با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آگاه‌سازی دستگاه‌های ارتباط جمعی و رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.