قدس آنلاین: شعائر دین، اسلام را زنده نگه می دارد، محرم و صفر معادلات دشمنان را بهم ریخته است، آگاهی بخشی و بصیرت ریشه تمام خیرات است، همانگونه که سیدالشهدا(ع) در میدان جنگ نیز دست از موعظه و نصیحت لشگر قلیل خویش برنداشت.

محرم و صفر معادلات دشمنان را بهم ریخته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، ابراز داشت: امور دنیوی بی ارزش و گذرا است و امر مهم در اعمال دنیوی ما مهر تأیید خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بر اعمال و نیات ما است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهترین نتیجه و اثر اعمال ما در دنیا کسب رضای الهی است، خداوند همه انسان ها را در نظر دارد اما طلاب و مبلغان بیشتر مورد توجه خداوند هستند زیرا در راه خدا گام برداشته اند، امروز تبلیغ دین اسلام بسیار ضروری است و توجه به روش تبلیغ در هر محل در نتیجه تبلیغ مهم و اثرگذار است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: منبر و تبلیغ کار اصلی مبلغان است اما طلاب باید اهتمام ویژه ای نسبت به جذب جوانان داشته و رسالت خود را به همه جامعه ابلاغ کنند، کار روحانیان و مبلغان تزریق دین اسلام بوده و اسلام دین آگاهی و بصیرت است و این علم و آگاهی به جامعه حیات و روح و جان می بخشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و صفر، ادامه داد: محرم و صفر به بشریت روحی تازه می بخشد، کار تبلیغی هر چقدر عمیق تر و مناسب تر صورت گیرد شاهد نتیجه و آثار و برکات بیشتری خواهیم بود.

آیت الله علما بیان داشت: تقویت ایمان یکی از نکات بسیار مهم است، باید به نسل جوان ایمان و بصیرت و آگاهی بخشید، امام خمینی(ره) مردم را بیدار کرده و بصیرت و ایمان امت را تقویت کرد، اکنون نیز برای جلوگیری از انحراف جوانان باید آگاهی و بصیرت آنها را افزایش داد.

این مسؤول یادآور شد: دشمن برای انحراف نسل جوان نقشه می کشد و اتاق فکر تشکیل داده است، از این رو باید با تبلیغ و آگاهی بخشی نسل جوان را از گزند دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: شعائر دین، اسلام را زنده نگه می دارد، محرم و صفر معادلات دشمنان را بهم ریخته است، آگاهی بخشی و بصیرت ریشه تمام خیرات است، همانگونه که سیدالشهدا(ع) در میدان جنگ نیز دست از موعظه و نصیحت لشگر قلیل خویش برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: مداحان باید رجزها را زنده کرده و هدف امام حسین(ع) را در جامعه ترویج بخشند، انحرافات در حال بارش بر جامعه هستند، از این رو باید طلاب در برابر انحرافات سینه سپر کرده و از اعتقادات مردم مراقبت کنند.

آیت الله علما بیان داشت: مردم در بازسازی و مرمت بقاع کربلا و نجف و زینبیه و در میزبانی از زوار در مراسم اربعین امسال مشارکت همه جانبه و پررنگ داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه به مسأله حجاب، تصریح کرد: باید در مسأله عفاف و حجاب ورود پیدا کرده و با زبان نرم و لطیف به مردم تذکر داد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد، طلاب نسبت به احیای واجبات دین اسلام از جمله مسأله زکات نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.