کاپیتان تیم فوتبال قشقایی شیراز اعتقاد دارد همه بازیکنان این تیم در دیدار جام حذفی برابر پرسپولیس غیرعادی بودند!

مقابل پرسپولیس حالت غیرعادی داشتیم/ حالا همه قشقایی را می شناسند/ فوتبال پیرم کرد!

به گزارش قدس آنلاین، زمانی که بازی پرسپولیس برابر قشقایی مقدماتی شروع شدن را سپری می کرد و کاپیتان ها در حال دست دادن بودند دیدن چهره یک بازیکن نام آشنا که حالا محاسن سفید کرده بود باعث تعجب همه شد و البته هواداران پرسپولیس را امیدوار کرد که این بازیکن به خاطر سن بالایی که دارد نمی تواند برایشان دردسرساز باشد و تیم تحت مدیریت او هم خیلی زود کم خواهد آورد.

اما وقتی 120 دقیقه مبارزه جانانه تمام شد و مرد 39 ساله و ریش سفید کرده هنوز در زمین بود و حتی پشت ضربه پنالتی هم ایستاد همه متوجه شدند که او فقط ریش هایش را سفید کرده اما بدنش هنوز به این مسابقه سنگین جواب می دهد.

مهدی شیری کاپیتان تیم فوتبال قشقایی شیراز که قطعا تا مدتها سوژه کری خوانی آبی ها برای قرمزهای پایتخت خواهند بود در گفتگو با قدس آنلاین به سوالات مطرح شده پاسخ داد:

* بیشتر از برد پرسپولیس محاسن سفید شما سوژه شده است. اینقدر پیر شده ای؟
- این فوتبال و مشکلاتش من را پیر کرد(می خندد). البته سن زیادی که ندارم ولی مشکلاتی که در فوتبال وجود داشت و حرص و جوشی که خوردم باعث شد به این روز بیفتم.

* خیلی ها فکر می کردند شما در همان نیمه اول تعویض می شوید؟
- شاید دیدند ریشم سفید شده گفتند بدنش نمی کشد؟ اما واقعیت این است که من تمرینات زیادی را انجام می دهم و از زمانی که فوتبال حرفه ای را کنار گذاشتم تقریبا هر روز تمرین می کنم. به همین خاطر مراقب بدنم هم بودم و با تمریناتی هم که با تیم قشقایی انجام دادم به شرایط خوبی رسیدم.

* فکرش را می کردید که بتوانید پرسپولیس را ببرید؟
- راستش را بخواهید نه. همان زمان که قرعه کشی انجام شد و حریفمان را متوجه شدیم هم ناراحت شدیم و هم خوشحال. به هر حال بازی با پرسپولیس در این مرحله برای هر تیمی یک اتفاق بزرگ است. اما از یک طرف هم می دانستیم که پرسپولیس تیم بزرگی است و بردن این تیم سخت است.

* ولی شما برای معرفی تیم قشقایی برنامه داشتید؟
-  یکی از خوشحالی هایی که داشتیم همین بود که می توانستیم تیم خودمان را مقابل پرسپولیس معرفی کنیم. همان موقع هم به بازیکنان تیم گفتم که این هدیه خداوند است به ما که باید با پرسپولییس بازی کنیم. شاید اگر با تیم دیگری بازی می کردیم هیچکس تیم ما را نمی شناخت اما الان همه قشقایی را می شناسند. ما طرفداران زیادی داریم و به جرات می توان گفت جزو چهار تیم پرطرفدار ایران هستیم.

* ولی از نظر فنی هم تیم شما خوب بازی کرد؟
- به هر حال تیم ما هماهنگ است. البته گلی که به پرسپولیس زدیم خیلی شرایط را برای ما بهتر کرد و ترس بچه ها را ریخت. بالاخره پرسپولیس تیم بزرگی است و گل زدن به این تیم اتفاقی نیست. شاید هم اگر پرسپولیس زودتر از ما به گل می رسید الان شرایط فرق کرده بود. با این حال خدا رو شکر می کنم که از نظر فوتبالی خوب عمل کردیم و توانستیم پا به پای پرسپولیس پیش برویم.

* در ضربات پنالتی هم عملکرد خوبی داشتید؟
- وقتی توانستیم در وقت های معمول و اضافه پرسپولیس را متوقف کنیم اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفت. با این حال به همه آنها گفتم که پنالتی شانسی است اما باید با تمرکز کار کنید. همین اتفاق هم افتاد و بازیکنان ما به خوبی ضربات را زدند.

* انتظار می رفت که شما پنالتی را چیپ بزنی؟
- همین قصد را هم داشتم اما کمی فکر کردم و گفتم اینها قطعا تیم ما را آنالیز کرده اند و می دانند که من پنالتی چیپ زیاد می زنم. برای همین تصمیمم را عوض کردم که خدا را شکر فکر می کنم تصمیم خوبی هم گرفتم.

* البته شانس هم آوردید که ملی پوشان پرسپولیس نبودند؟
- طبیعتا اگر بازیکنان ملی پوش پرسپولیس بودند کار ما سخت تر می شد و ممکن بود در همان نود دقیقه شکست بخوریم. بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم خوب بازی کردند و فشار زیادی روی تیم ما آوردند اما در نهایت تیم ما پیروز شد. برای رسیدن به این پیروزی انگیزه زیادی داشتیم و هدفمان این بود که تماشاگران را راضی به خانه بفرستیم.

* این تماشاگران همیشه در بازیهای شما هستند؟
- تیم ما یک تیم بومی است و طبیعتا طرفداران زیادی هم دارد. هر جا ما بازی داریم طرفدار هم داریم. تماشاگران قشقایی پرتعداد هستند و فکر می کنم جزو چهار تیم پرطرفدار ایران باشیم.

* فکر می کنید این تیم بتواند در سالهای آینده به لیگ برتر صعود کند؟
- هدف ما این است که بتوانیم ابتدا به لیگ یک و سپس لیگ برتر صعود کنیم. شرایط تیم ما خوب است اما از جام حذفی راحت تر می شود به مراحل بالاتر رسید. امیدوارم بتوانیم برق نوین شیراز را هم ببریم و به مصاف تراکتورسازی برویم چرا که در آن بازی هم دیده می شویم.

* بعد از شکست دادن پرسپولیس هواداران این تیم واکنشی به شما نداشتند؟
- طبیعی است که هواداران پرسپولیس از این شکست ناراحت باشند. با این حال من شرمنده همه آنها هستم. باید نانی که به خانه می برم حلال باشد. مجبور بودم برای موفقیت تیمم تلاش کنم. به اعتقاد من پرسپولیس شایسته قهرمانی در لیگ برتر است و قطعا در پایان فصل به اختلاف امتیازی قهرمان خواهد شد.

* پرسشی که بعد از نمایش شما مطرح شد این بود کهه چرا در این سن و سال توانستی خوب بازی کنی. برخی می گفتند غیرعادی بودی؟
- بله غیر عادی بودم(می خندد). همه بازیکنان ما غیرعادی بودند. به خاطر اینکه انگیزه بالایی داشتیم و می خواستیم پیروز شویم. آنها منظورشان از غیرعادی این است که دوپینگ کرده بودم اما من منطورم انگیزه بالاست. پیراهن هر تیمی که به تن کردم با تمام وجود جنگیدم. من زندگی سالمی داشتم و به همین خاطر هنوز سرحال هستم.

* اگر به استقلال برسید این تیم را هم شکست می دهید؟
- فعلا که اول راه است و باید مسابقات زیادی را برگزار کنیم. استقلال هم بازی اول را برده و کار سختی در ادامه دارد. حالا ببینیم استقلال به فینال می رسد یا نه؟ آن وقت فکرش را می کنیم.

* هزینه های تیم شما از کجا می آید؟
- مدیر باشگاه و برخی از علاقمندان به فوتبال که قشقایی هستند و به تیم ما کمک می کنند. ما طرفداران زیادی داریم که حامی تیم هستند و امیدوارم بتوانیم روزی در سطح اول فوتبال ایران بازی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.