قدس آنلاین: تاکنون بیش از ۷۰۰ پزشک و بیش از ۴ هزار پرستار در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند، مصاحبه‌هایی با این پزشکان و پرستاران صورت گرفته و افراد منتخب برای خدمت رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

استقبال 5000 نفری پزشکان و پرستاران برای اعزام به پیاده‌روی اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام تعداد بیشتری پزشک و کادر درمانی به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد کادر درمانی اعزامی و نیز تعداد موکب‌های درمانی که در محل اسکان زائران خواهیم داشت افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص درمانگاه‌های بین‌راهی نجف تا کربلا نیز گفت: تعداد درمانگاه‌ها کمتر شده اما از نظر نحوه ارائه خدمات و کیفیت خدمات رشد مناسبی داشته و چهار چادر با حضور متخصصان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهندکرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: در مجموع هزار و ۸۰۰ نفر کادر درمانی برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همچنان پزشکان و پرستاران متقاضی برای اعزام به پیاده‌روی اربعین با مراجعه به سایت مرکز پزشکی حج و زیارت می‌توانند برای اعزام ثبت ‌نام کنند، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ پزشک و بیش از ۴ هزار پرستار در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند، مصاحبه‌هایی با این پزشکان و پرستاران صورت گرفته و افراد منتخب برای خدمت رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

اعزام ۵۰ نفر پزشک و پرستار به کربلا همزمان با تاسوعا و عاشورا

وی در خصوص اعزام کادر درمانی برای مراسم عاشورا و تاسوعا نیز گفت: همه ساله بر اساس درخواست هلال احمر عراق و عتبه مقدس حسینی به اعزام پزشک برای خدمت رسانی به همه زائران امام حسین(ع) اقدام می‌کردیم. در سال‌های گذشته ۳۰ نفر پزشک و پرستار به درخواست هلال احمر عراق و ۳۰ نفر نیز به درخواست عتبه امام حسین(ع) به عراق اعزام می‌شد اما امسال تعداد کمتری درخواست کرده‌اند.امسال مجموعاً دو گروه ۲۵ نفره اعزام خواهدشد که سه روز قبل از تاسوعا وارد عراق شده و به مدت یک هفته به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.

مرعشی اعلام کرد: بیماری‌ خاصی که حالت اپیدمی داشته باشد و یا نگرانی خاص بهداشتی در عتبات عالیات وجود ندارد. داروهای مورد نیاز عاشورا و تاسوعا نیز در انبارهای هلال احمر ایران وجود دارد و مشکلی در خصوص دارو نداریم. داروهای مورد نیاز پیاده‌روی اربعین نیز بسته‌بندی شده اما هنوز مجوز ارسال آن صادر نشده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.