سرمربی سالهای پیش باشگاه پرسپولیس به دلیل یک اتهام به بازیکنان استقلال که هیچگاه ثابت نشد، از سمت خود برکنار شد.

برکناری سرمربی پرسپولیس به دلیل اتهام دوپینگ به بازیکنان استقلال!

به گزارش قدس آنلاین، ماجرا به سال ۱۳۵۴ برمی گردد؛ زمانی که مرحوم همایون بهزادی، سرمربی پرسپولیس بود و جنجالی بزرگ در فوتبال به راه انداخت. سرطلایی پرسپولیسی ها که چند ماه قبل دار فانی را وداع گفت، در آن زمان به عنوان سرمربی، بعد از آلن راجرز هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت.

او تلاش های زیادی انجام داد تا تیم خوبی را بسازد و روانه مسابقات کند. در این راستا مسئولان باشگاه برخی بزرگان باشگاه را کنار گذاشتند و بهزادی نیز با جوانگرایی ویژه نفراتی مانند بیژن ذوالفقارنسب، محمد دادکان، حسین فتاحی، محمد زادمهر، محمدرزم جو و ... را به تیم پرسپولیس آورد. تیم متحول شده مرحوم بهزادی اولین بازی فصل را نیز به راه آهن باخت تا انتقادها زیادی مطرح شود. گذشت تا دربی رسید و در اردیبشهت سال ۱۳۵۴ تاج وپرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند.

تاج در آن بازی ۳ بر یک از سد پرسپولیس گذشت تا خشم بهزادی برانگیخته شود و عاملی باشد برای ایجاد یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران. همایون بهزادی شنیده بود که ۳ بازیکن تیم تاج شب قبل از بازی دوپینگ کرده بودند و موادی را استفاده کردند که جزو مواد ممنوعه بوده است. او بعد از بازی اما اعلام کرد ۷بازیکن تیم تاج دوپینگی هستند و به شدت پیگیر شد تا موضوع به نتیجه برسد. بهزادی در مصاحبه هایش اعلام کرد حتی ۳ بازیکن تاج شب قبل از بازی دستگیر شده اند و برای حرفش به مدارک موجود در کلانتری یوسف آباد استناد کرد. بهزادی شکایت خود را رسمی کرد و مدت ها سوژه روز فوتبال ایران همین موضوع دوپینگ بازیکنان استقلال بود.

از قضا همان سال تیم ملی فوتبال ایران باید در مسابقات مقدماتی المپیک مونترال می رفت و چند بازیکنی که بهزادی به آنها اتهام زده بود، عضو تیم ملی نیز بودند. در این باره گفته می شود کامبیز آتابای، رییس وقت فدراسیون فوتبال، علی عبدو، مالک باشگاه پرسپولیس، را به جلسه دعوت کرده و از او خواسته به بهزادی اعلام کند تا دیگر این موضوع پیگیری نشود. مرحوم بهزادی اما بحث را ادامه داد که در نهایت منجر به برکناری اش از سرمربیگری پرسپولیس شد. بیوک وطن خواه در همان زمان سرمربیگری پرسپولیس را قبول کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.