۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 461694

آقای ظریف! ظاهراً دچار آلزایمر شده‌اند و الّا این ادعا که شما به خاطر خارجی‌ها افراد و مدیران خود را تغییر داده‌اید، برخلاف واقعیت نیست.

آلزایمر ظریف!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی روز گذشته در کانال شخصی خود مطلبی را با عنوان «آلزایمر ظریف!» منتشر کرد که به شرح ذیل است:

امروز بعد از مدت‌ها فرصت داشتم تا در حین رانندگی، مذاکرات مجلس را هم از رادیو گوش کنم.

بحث جلسه علنی کشیده شده به سؤال آقای کریمی‌قدوسی از آقای ظریف در خصوص گزارش ناقص وزارت خارجه درباره برجام و تغییر معاون آفریقا عربی (امیرعبداللهیان) که آقای ظریف در پاسخ به اظهارات منطقی و قاطع نماینده سؤال‌کننده، وقتی پشت تریبون قرار گرفت، با عصبانیت همراه با توهین نسبت به نماینده سؤال‌کننده ادعا کرد: «این نه تنها توهین به من بلکه توهین به نظام است که ادعا شود به خاطر نگرانی خارجی‌ها ما در وزارت خارجه، مسئولین خودمان را عوض می‌کنیم. این حرف هیچ پایه و اساسی ندارد.»

با شنیدن لحن و متن صحبت‌های ظریف، ابتدا یاد روزی افتادم که آقای صالحی در مجلس، برای فرار از پاسخگویی با داد و فریاد درباره سخنان مزاح‌گونه آقای حسینیان، یک شو اجرا کرد.

بعد هم عملکرد وزارت خارجه در تغییر نماینده‌ای که برای سازمان ملل معرفی کرده بودند، را به خاطر آوردم. یادتان هست، آقای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی شده بود و دولت آمریکا تنها به این دلیل که وی در زمان اشغال جاسوس‌خانه آمریکا چند صفحه ترجمه کرده بود، بر خلاف تمام ضوابط و مقررات بین‌المللی از پذیرش او به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل امتناع کرد و دولت روحانی هم پس از چند ماه مقاومت و شاخ و شونه کشیدن برای آمریکایی‌ها با پذیرش این تحقیر، فرد دیگری را برای این جایگاه معرفی کردند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید همان ایام در اظهاراتی مطرح کرده بود: واشنگتن به تهران اعلام کرده است که انتصاب سفیر پیشنهادی تهران در سازمان ملل «شدنی نیست».

بعد از این اظهارات بود که جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در نشست خبری خود گفت: ما به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده‌ایم این انتخاب (ابوطالبی) قابل پذیرش و مناسب نیست.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه همان زمان و در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی تأکید کرد: ما هم به طور رسمی گفته‌ایم رفتار دولت آمریکا با نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست و دکتر حمید ابوطالبی گزینه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل متحد است و اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران، نقض مقررات بین‌المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکاست.

بر اساس قراردادی بین‌المللی بین ایالات متحده و سازمان ملل متحد که سال 1947 به امضای «هری ترومن» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسیده، این کشور موظف شده برای همه سفرای پیشنهادی کشورها برای حضور در سازمان ملل روادید صادر کند.

آقای ظریف! ظاهراً دچار آلزایمر شده‌اند و الّا این ادعا که شما به خاطر خارجی‌ها افراد و مدیران خود را تغییر داده‌اید، بر خلاف واقعیت نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.