بازیگر نقش مالک‌اشتر در سریال امام علی(ع) گفت: ناشرین ما نیازمند حمایت بیشتری هستند و اگر می‌خواهیم کتابخوانی در کشور جا بیفتد باید از کسانی که افکار نویسندگان را منتشر می کنند حمایت کنیم.

شاهنامه می تواند بزرگ ترین منبع نمایشی جهان باشد/انگار سعدی در کنار توست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، داریوش ارجمند بازیگر و نویسنده با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص حوزه مطالعاتی خود گفت: در اجرای برنامه طلوع ماه با فرهیختگان زیادی دیدار کردم که دیدار با برخی از آنان برای من آرزو بود. در مسیر این برنامه اکثرا با افرادی گفت‌وگو می‌کردم که شناخت نسبی از آنها داشتم اما گاهی هم پیش می آمد که با کسی قرار گفتگو داشتم که چیزی از او نمی دانستم و ناچار بودم برای شناختنش زندگی و آثار شخص را مطالعه کنم.

وی ادامه داد: از معماری از نقاشی از تاریخ هنر و سینما و تئاتر چیزهایی می دانستم اما مواقعی بود که بخاطر برنامه باید مطالب عمیق تری را می دانستم و لذا در زمینه های مختلف مطالعات بسیاری داشتم.

این بازیگر با اشاره به منابع غنی ادبیات فارسی عنوان کرد: زمانی که من در مشهد مشغول به کار بودم ما تلاش می کردیم نمایشنامه نویس تربیت کنیم و موفق هم بودیم. ما چیزهای خوب بسیاری در فرهنگ مان داریم. شاهنامه ای داریم که می تواند بزرگ ترین منبع نمایشی جهان باشد. من علاقه بسیار زیادی به فردوسی دارم و او را بزرگترین حکیم ادبی این سرزمین می دانم و علاقه بسیاری به نوشتن نمایشنامه بر اساس شاهنامه دارم و در دوران بحران فلسطین نمایشنامه «صفر اشغال» نوشتم.

وی افزود: سعدی آنقدر ساده و زیبا حرف می زند که انگار همینک در کنار تو نشسته است و باز به دلیل اینکه سعدی را بسیار دوست دارم نمایشنامه ای بر اساس یکی از حکایت های سعدی نوشتم با عنوان «سلطان فیل گردن».

داریوش ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: ناشرین ما نیازمند حمایت بیشتری هستند و اگر می خواهیم کتاب خوانی آنگونه که باید در کشور جا بیفتد باید از کسانی که افکار نویسندگان را منتشر می کنند حمایت کنیم تا ناشرین هم بتوانند با قیمت کمتر کتاب های بهتری ارائه دهند. شکی نیست که جامعه ای که کتاب خوان باشد فرهنگ و شعور و جهان بینی بسیار مثبتی خواهد داشت.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان تهیه کننده آن است روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.