قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از دو اثر جدید اهدایی استاد محمود فرشچیان به حرم مطهر رضوی رونمایی کرد.

دو اثر جدید استاد فرشچیان در موزه آستان قدس رضوی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، سید مرتضی بختیاری از دو اثر نگارگری اهدا شده به موزه آستان قدس رضوی از طرف استاد فرشچیان به نام های «شام غریبان» و «آسمان چهارم» رونمایی کرد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که در گنجینه قرآن و نفایس حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) برگزار شد، ضمن تجلیل از شخصیت استاد محمود فرشچیان اظهار داشت: استاد فرشچیان از فرهیختگان و نوادر هنر این سرزمین و مایه افتخار ایران اسلامی هستند که هنر متعهد در آثار ایشان متبلور شده است.
وی تصریح کرد: در دوران مسئولیت استانداری اصفهان چندین نوبت با ایشان دیدار کردم و گفتم که خداوند بر شما عنایت بزرگی کرده که نبوغ و خلاقیت سرشارتان بر قلم جاری گشته است.
وی گفت: وقتی به تابلوی زیبای عصر عاشورا می نگریم، در واقع با یک مقتل روبرو می شویم که به زیبایی تمام، مظلومیت و مصائبی که بر خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) در واقعه عاشورا گذشته است را تصویر کرده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: زبان هنر یکی از بهترین روش های انتقال معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت(ع) است و گاهی تاثیری که یک اثر هنری در مخاطب می گذارد را با مطالعه ده جلد کتاب نمی توان قیاس کرد.
وی گفت: استاد محمود فرشچیان کار طراحی ضریح های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) و دیگر آثارش را با درد، سوز دل و قطرات اشک انجام داده اند و رمز تاثیرگذاری و ماندگاری هنر متعهد ایشان همین است.
وی در ادامه با تقدیر از تلاش های رئیس و کارکنان سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: با توجه به سیاستگذاری و برنامه ریزی هایی که تولیت محترم بدان تاکید داشته اند، بایستی حفظ، نگهداری و صیانت از این گنجینه های ارزشمند را با دقت دنبال کنیم.
بختیاری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی(ره) اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه خدمتگزاران با اخلاص مجموعه سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در منشور هفتگانه تاکید فرمودند، به وظیفه اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی اهتمام ویژه داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.