نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی در آزاد گذاشتن واردات برنج انتقاد کرد و گفت: چرا سالانه دو برابر ظرفیت مورد نیاز کشور برنج وارد می شود؟

چرا سالانه دو برابر ظرفیت مورد نیاز کشور برنج وارد می شود؟/ چرا برنجهای اروگوئه را علیرغم آلوده بودن آنها مرغوب اعلام کردید؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان به ارائه توضیحاتی درباره سوالش از وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: آقای حجتی شما سالانه دو برابر ظرفیت مورد نیاز کشور برنج وارد می‌کنید و این غیر از برنج‌هایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
وی افزود: سرانه مصرف برنج در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که از این مقدار ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل کشور تولید می‌شود.
نماینده لنگرود در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: واردات ۴۰۰ هزار تن برنج به داخل کشور برای برخی افراد صاحب‌منافع باز گذاشته شده که این افراد یک میلیون تن برنج وارد کشور می‌کنند و این غیر از برنج‌هایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
وی تأکید کرد: مگر سازمان استاندارد برنج‌های خارجی و از جمله برنج‌های اروگوئه را آلوده اعلام نکرد؟ اما شما چرا در صدا و سیما از مرغوبیت این برنج‌ها و قیمت پایین آن سخن گفتید!؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.