قدس آنلاین: سومین و آخرین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن را وقتی که خواندم با خود گفتم: یا اباعبدالله! این شباهت سوم برای من و این برادرانم و خواهرانم حل شده است، اما این موضوع برای این سنی چطور حل شده و آن را نوشته است؟

سه شباهت سیدالشهداء(ع) به کلام الله!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا، خطیب و پژوهشگر دینی در یکی از سخنرانی‌های خود به ذکر مصیبت امام حسین(ع) با موضوع شباهت‌های ابی‌عبدالله با قرآن پرداخت و به سه شباهت اشاره کرد. متن بیانات را در ادامه می‌خوانید:

اَلسَّلام عَلیکَ یا اَبا عَبدِاللهِ الحُسَین اَلسَّلام عَلیکَ اَیُّهَا الاِمامِ الغَریب اَلسَّلامُ عَلیکَ اَیُّهَا الاِمامِ المَظلوم؛ خدا رحمت کند آن شاعر چقدر این نزد خدا اجر خواهد داشت که می گوید: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست.
آقا این بیت شعر را ما همه می‌دانیم و به آن ایمان داریم، اما می‌دانید ایمان و یقین بازهم با هم فاصله دارند. زمانی در کتاب یکی از اهالی تسنن چیزی را دیدم که مرا منقلب کرد یا اباعبدالله! بسیاری از مسائل برای ما حل شده است، اما چرا آن مطلب در کتاب اهل تسنن وجود داشت؟ این شیعه است که می گوید: «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.»
آن نویسنده سنی مقاله کاملی به نگارش درآورده بود و امام حسین(ع) را با قرآن قیاس کرده بود و عجیب است که شباهت‌هایی میان ابی عبدالله و قرآن وجود دارد. این سه شباهت من را منقلب کرده بود که برای شما خواهم گفت: در آن کتاب نوشته شده بود «فَکَما اِنَّ الجُلوس فی مَجلسِ القرآنَ عبادَهُ فَلجُلوسِ فی مَجلسِ الحُسینِ عِباده؛ همان گونه که نشستن در مجلس قرآن عبادت است نشستن در مجلس امام حسین هم عبادت است.» این اولین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن، در ادامه این کتاب دومین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن بیان شده و می‌گوید: «فَکَما فن مَن نَظَرَ فی متفع عِبادَهُ فَلجُلوس فن من نَظَرَهّ اِلی قَبرِ الحُسین عِبادَهُ: همان‌گونه که نگاه کردن به خطوط قرآن به نوشته‌های قرآن عبادت است نگاه کردن به ضریح ابی عبدالله عبادت است؛ یعنی این‌که به حرم حضرت ابی‌عبدالله برویم و نظاره‌گر ضریح مطهر ایشان باشیم.
سومین و آخرین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن را وقتی که خواندم با خود گفتم: یا اباعبدالله! این شباهت سوم برای من و این برادرانم و خواهرانم حل شده است، اما این موضوع برای این سنی چطور حل شده و آن را نوشته است؟ آن سنی در رابطه با شباهت سوم ابی‌عبدالله با قرآن می گوید: «فکما ان القرآن شفاء و الرحمة للمؤمنین فتربت قبر الحسین شفاء لجمیع الآبنا»؛ همان‌گونه که قرآن شفا و رحمت است بر مؤمنین تربت قبر نازنین ابی عبدالله شفای همه بیماری‌ها است.
خدایا! در این شب‌های رحمت برادران و خواهران هر کجا که دعا می‌کنند، دعا آن‌ها را مستجاب بفرما و یکی از این دعاها این باشد که مردم آرزو و حسرت کربلا را با خودشان نبرند و عازم کربلا شوند و بگویند: «السلام علیک ایها الامام الغریب السلام علیک ایها الامام المظلوم و رحمة الله و برکاته.»

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.