مسئولین بسیج مردمی عراق با تاکید بر توانمندی این نهاد مردمی برای رویارویی با نظامیان اشغالگر ترکیه، اقدام آمریکا در افزایش شمار مستشاران خود در عراق را شک برانگیز خواندند.

توان رویارویی با نظامیان ترکیه را داریم/در برابر هر توطئه‌ای برای تجزیه موصل ایستاده ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، «جواد الطلیباوی»، یک فرمانده بسیج مردمی عراق ضمن تاکید مجدد بر حضور بسیج مردمی در کنار یگان‌های نظامی شرکت کننده در عملیات قریب الوقوع آزادسازی موصل اظهار داشت: نیروهای بسیج مردمی بر اساس تکلیف ملی و دینی خود برای حفظ تمامیت ارضی عراق با داعش مبارزه می‌کند.

این فرمانده بسیج مردمی حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق را غیرقانونی خواند و گفت: بسیج مردمی با همه گروه های زیر مجموعه آن قدرت رویارویی نظامی با نیروهای اشغالگر ترکیه را دارند.

الطلیباوی درباره موضوع تجزیه موصل گفت: نیروهای بسیج مردمی در برابر هر توطئه‌ای برای تجزیه این شهر تحت هر عنوانی خواهند ایستاد و اگر لازم باشد صاحبان این توطئه‌ها را تار و مار خواهند کرد.

به گزارش فارس، ماجد الغراوی،‌ عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق چند روز پیش درمصاحبه با رادیو عربی گفت: طرف‌های مختلف سیاسی در این کشور با طرح مسائلی چون وضعیت اقلیتها و اوضاع امنیتی و اقتصادی برای تجزیه موصل و سراسر این کشور تلاش می‌کنند.

نماینده عراقی افزود: طبعا روشن است که برخی طرفهای بازنده در روند سیاسی عراق با پشتیبانی آمریکا اهداف خاصی را در این راستا دنبال می کنند آنها دست به دامان برخی کشورها مثل ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس شده اند و برای تجزیه عراق می کوشند. 

افزایش شمار مستشاران آمریکایی مشکوک است

«محمد الحطاب»، سخنگوی رسانه‌ای گروهان‌های جهاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد افزایش شمار مستشاران آمریکایی حاضر در عراق را بسیار شک برانگیز خواند.

وی اظهار داشت: آمریکا هنگامی که گروهک تروریستی داعش مناطق وسیعی از خاک عراق را اشغال کرده بود، بی اعتنایی نشان داد و هم اینک که کار داعش در عراق تمام شده به دنبال افزایش شمار نیروهای خود در خاک عراق است.

الحطاب تاکید کرد: نیروهای بسیج مردمی، ارتش، پیشمرگه و عشایر عراق برای آزادسازی موصل و یکسره کردن کار داعش در عراق از قدرت کافی برخوردارند و نیازی به نیروهای بیگانه نیست.

این مسئول گروهان‌های جهاد عراق تاکید کرد: پیروزی های چشمگیر همه تشکیلات یگان های نظامی عراق در آزادسازی ده‌ها شهر و روستای عراق گواه اقتدار مستحکم آنهاست.

وی درباره اوضاع در شهر شرقاط پس از آزادی از چنگ داعش گفت: یگان مهندسی بسیج مردمی به کار پاکسازی راه‌ها و خانه‌ها از تله‌های انفجاری و بمب‌های دستی ادامه می‌دهد تا این شهر از همه بقایای داعش کاملا امن شود.

الحطاب درباره عملیات آزادسازی حویجه در جنوب غرب کرکوک در شمال عراق گفت: یگان‌های نظامی به آموزش‌های فشرده خود برای ورود به عملیات ادامه می‌دهند و رسیدن تجهیزات نظامی اضافی نیز تمهیدی برای اعلام ساعت صفر عملیات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.