قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با احداث کارخانه تولید انرژی پاک از زباله دیگر پسماندهای کلانشهر تبریز دفن نخواهد شد و این شهر به قطب علمی و عملی تولید انرژی از زباله تبدیل می شود.

تبریز با برق زباله‌ای روشن می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علیرضا اصغری در کارگاه آموزشی استقرار سیستم زباله سوز با اعلام این مطلب گفت: بعد از احداث کارخانه زباله سوز، خروجی کارخانه زباله سوز 10 درصد خاکستر خواهد بود که در آسفالت و جاده سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اصغری در خصوص ضرورت برگزاری چنین کارگاههایی گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع احداث کارخانه زباله سوزی توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهری جهت افزایش و ارتقاء سطح آگاهی علمی کارشناسان و مدیران پسماند تبریز و اعضای تشکل های زیست محیطی این کارگاه آموزشی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در راستای حفظ محیط زیست و تبدیل تهدید به فرصت این کارخانه در تبریز احداث خواهد شد، گفت:

با توجه به انتقال تکنولوژی مدرن و روز دنیا و همچنین حضور کارشناسان حوزه پسماند در دوره های آموزش تخصصی مدیریت پسماند، تبریز به قطب علمی و عملی تولید انرژی پاک از پسماندها شهری تبدیل خواهد شد.

اصغری  با اعلام اینکه تبریز شهر پیشرو در صنعت مدیریت پسماند می باشد گفت: دغدغه مدیریت پسماند شهری تبریز حفظ سلامت شهروندان است و در این راستا احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند و سوخت زباله بهترین انتخاب برای تبریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه محوریت انسان و سلامت شهروندان در ارائه طرح ها و پروژه های زیست محیطی اولویت اول است گفت: هدف اصلی از ایجاد کارخانه زباله سوزی تنهاتولید برق نیست بلکه مدیریت پسماندهای خطرناک، حذف مرکز دفن، کاهش میزان و حجم حمل و نقل زباله از اهداف مهم این طرح می باشد ضمن اینکه این کارخانه از نظر اقتصادی و فنی نیز توجیه قطعی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.