رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تقویت روابط ایران و فرانسه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

در دیدار علاءالدین بروجردی با سفیر فرانسه چه گذشت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مجلس سفیر فرانسه در تهران امروز با علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون برنامه سفر رسمی هیات پارلمانی به ریاست بروجردی به فرانسه به دعوت رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای این کشور بحث و گفت و گو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و فرانسه از توسعه و گسترش روابط در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و فرانسه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

بروجردی گفت: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه ها را دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که می توان از آن ها به عنوان بسترهای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.

وی افزود: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.

بروجردی در پایان با تاکید بر نقش مهم تبادلات پارلمانی اظهار داشت: در این سفر با مقامات عالی فرانسه دیدار و علاوه بر مناسبات و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دور کشور می توانند در مقابله با تروریسم و افراطی گری و حل مشکلات در منطقه ایفا کنند، تبادل نظر خواهد شد.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و فرانسه گفت: آنچه برای فرانسه مهم است روابط متقابل دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل و منافع متقابل است و در همین راستا فرانسه از همکاری با ایران در عرصه های مختلف از جمله در زمینه خودرو استقبال می کند.

وی تصریح کرد: فرانسه علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.