قدس آنلاین- محمود یوسف پور: عضو شورای شهر مشهد با انتقاد از وضعیت فرهنگی و معنوی این شهر گفت: با انتخاب سید صولت مرتضوی، تلاش کردیم در شهر تحول ارزشی و معنوی ایجاد شود که متأسفانه محقق نشد.

شروع خط 3 قطارشهری به صلاح نبود

رئیس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد روز گذشته در جمع خبرنگاران در ساختمان شهید نواب صفوی با بیان اینکه تحصیلات مرتضوی الهیات است و امیدوار بودیم بتواند در شهرداری و شهر مشهد منشأ تحول ارزشی و معنوی شود، اضافه کرد: البته بیشتر از اینکه مرتضوی مقصر باشد، اعضای شورای شهر مقصر هستند.

حجت الاسلام علی اصغر لطفی همچنین تصریح کرد: کم کاری معنوی و ارزشی در ساختارهای شهرداری و فعالیت‌های آن بخوبی دیده می‌شود.  

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه اگر شورای شهر می‌خواست به اهدافش برسد، شهردار مشهد نمی‌توانست، اطاعت نکند، افزود: وقتی شورای شهر با هم اختلاف داشته باشند، شهردار نیز از فرصت استفاده کرده و کار خودش را پیش می‌برد.

حقوق نجومی در شهرداری

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف، گفت:

افشای فیش‌های نجومی را انجمن رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی کلید زد و ما پیگیر فیش‌های حقوقی برخی مدیران شهرداری بودیم که اکنون نیز در حال بررسی است.

مسؤول انجمن رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به تعطیلی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری به دلیل تمدید نشدن احکام شان، اضافه کرد: مدیران خاطی که پرونده هم دارند از این فرصت استفاده کرده و اقدامات خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فیش‌های نجومی در تهران بالای 20 میلیون تومان است، تصریح کرد: در شهرداری مشهد نیز 2 یا 3 نفر از مدیران از حقوق  نجومی برخوردارند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده جدی تری به مسأله حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بویژه مدیران می‌پردازیم، گفت: اعضای شورای شهر مشهد نباید بیش از ۶۰ ساعت حق جلسه، دریافتی دیگری داشته باشند.

عضو شورای شهر مشهد با انتقاد از شروع خط 3 قطار شهری، افزود: شهرداری فعالیت‌های خوبی مانند راه‌اندازی قطارشهری خط یک و دو انجام داده است، اما شروع خط 3 با توجه به هزینه هنگفت آن و مشکلاتی که در اطراف حرم مطهر وجود دارد که اولویت با آن‌هاست، به صلاح نبود.

باغ ویلاهای مسؤولان و مدیران

حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های سازمان مردم نهاد «رهروان امر به معروف و نهی از منکر» اشاره کرد و گفت: این سازمان مردم‌نهاد حدود هزار نیرو دارد و از تمام قشرهای جامعه در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه برخی از اعضا پس از تحقیقات، مصاحبه و گزینش، کارت ویژه امر به معروف و نهی از منکر لسانی دریافت خواهند کرد، افزود: برای فعالیت اعضای مجمع رهروان، مشهد مقدس به 14 منطقه تقسیم شده و هم اکنون 4 منطقه فعال است.

مسؤول انجمن رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه قانون حمایت از آمران به معروف سال گذشته ابلاغ شده است، افزود: در دو سال گذشته یک روحانی و همچنین دو زن در مشهد به علت امر به معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند که قانون از آنان حمایت کرده است.

حجت الاسلام لطفی در پایان به برگزاری مجالس مختلط در برخی باغ ویلاهای اطراف مشهد اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از این محیط‌ها، متعلق به مسؤولان و مدیران است و باید بررسی شود که چگونه و با کدام حقوق توانسته‌اند این املاک را در اختیار داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.