قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اطعام 46 هزار نفر از محل نیات موقوفات در ماه محرم خبر داد و گفت: بیشترین تعداد اطعام برای شهر تبریز با 30هزار نفر بوده که در حال برگزاری است.

اطعام 46 هزار نفر از محل نیات موقوفات در مراسم ماه محرم در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آغاز طرح بصیرت عاشورایی، اظهار کرد: با توجه به آغاز این طرح در ماه محرم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای طرح بصیرت عاشورایی گفت: ویژه برنامه اول دهه محرم تجمع بزرگ عاشوراییان همزمان با ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین در دوم ماه محرم به صحرای کربلا در 20 بقعه متبرکه استان با بیان اهداف و عاشورا و هدف از نهضت امام حسین(ع) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: برنامه دوم تجمع شیرخوارگان علاوه بر برنامه شاخص استانی که در مصلی برگزار خواهد شد، در 20 بقعه شاخص استان تجمع بزرگ برپا می‌شود.

وی به برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه‌های دولتی دیگر اشاره کرد و گفت: برنامه احلی من العسل، ویژه برنامه قاسم(ع) است که روز دوشنبه 17 مهر ماه، از ساعت 10 صبح با حضور 5هزار دانش آموز در مصلی امام خمینی(ره) و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد که این برنامه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

مصائبی همچنین برنامه رهروان زینبیه را یادآور شد و ادامه داد: 12 محرم، همزمان با حرکت کاروان زینبیه از کربلا به سمت کوفه، 17 بقعه شاخص استان میزبان حرکت پیاده روی بانوان و عاشقان اهل بیت(ع) خواهد بود.

وی به برپایی خیمه‌های معرفت در راستای پاسخگویی به شبهات، مشاوره خانواده، ایستگاه صلواتی و همه واقف باشیم در ماه محرم اشاره کرد و افزود: همچنین برای 46 هزار نفر اطعام از محل نیات موقوفات در نظر گرفته شده است که از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و بیشترین سهم برای اداره اوقاف و امور خیریه تبریز با اطعام 30 هزار نفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همچنین حضور 42 نفر از روحانیون اعزامی از قم و همچنین 21 روحانی بومی در بقاع متبرکه برای یاری واقفان و عمل به نیات این خیراندیشان را بیان کرد و گفت: تمام فعالیت‌های برای آگاهی مردم از وقف‌ها و چگونگی آن خواهد بود و تمامی روحانیون مشاوره های مطلوب در اختیار مردم خواهند گذاشت.

وی همچنین به ساماندهی زائران امام حسین(ع) در روز اربعین با پای پیاده اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته موکب‌های استان در شلمچه بود ولی امسال موکب‌ها در مهران برپا خواهد شد  و از این رو علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، با استفاده از نیات موقوفات خدمات ارزنده ای به زائران سرور سالار شهیدان خواهیم داد.

مصائبی در همین زمینه افزود: نمی‌توان آمار دقیق اعلام کرد ولی با توکل بر خداوند، امسال 10 هزار زائر از استان ساماندهی و اعزام خواهند شد و البته طبق نیازها روحانیون نیز همراه این عزیزان اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در تبریز مبنی بر اینکه همزمان با ماه محرم، نمایشگاه قرآنی نیز برپا خواهد شد و اداره کل اوقاف و امور خیریه چه برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده است، گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی برپایی این نمایشگاه اوقاف و امورخیریه نیست ولی فعالیت‌های مختلف از جمله بهره‌گیری از حفاظ، قراء برتر و یا خردسال همراه با خانوده‌هایشان در این مراسم از جمله برنامه‌های طرح شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سئوال بعدی در زمینه اینکه، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی برای زدودن بی‌سواد قرآن در استان در چه مرحله ای است، گفت: جنبش برای جذب مردمی صورت گرفته است و با برپایی جلسات مختلف با استانداری استان و سایر دستگاه‌های دولتی وظیفه هر ارگان مشخص شده است و البته به این موضوع اکتفا نشده است و در برخی از امامزادگان کلاس‌های قرآن در حال برگزاری است که با استقبال چشمگیر نیز روبه‌رو شده است.

وی در پایان با گلایه از پخش اکاذیب و ایجاد حساسیت دروغین نسبت به پروژه مسجد آقا علی اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها با نشر اکاذیب مبنی بر اینکه گودبرداری غیراصولی و ترس ساکنان اطراف این پروژه سعی بر ایجاد تشنج دارند.

مصائبی ادامه داد: برای این پروژه مهندسان ناظر تعریف شده است و تمام آزمایشات خاک، گمانه‌زنی و مهاربندی‌های اصولی طبق نظر سازمان نظام مهندسی صورت گرفته است ولی برخی رسانه‌ها بدون استفاده از مستندات و حتی مشاهده این پروژه از نزدیک دست به ایجاد تخریب اوقاف و امور خیریه زده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر جابه‌جایی و نشست این پروژه را که برخی رسانه‌ها تا 60 سانتی‌متر نیز اعلام کرده‌اند به 30 سانتی‌متر نیز برسد تمام عواقب این پروژه را شخصا به عهده خواهم گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.