قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صدور پروانه ساختمانی و آغاز عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای آذربایجان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای آذربایجان با صدور پروانه ساختمانی
به گزارش قدس انلاین از تبریز، مرتضی آبدار اظهار داشت: در سایه تلاش‌های صورت گرفته و عنایت ویژه شهردار تبریز و همکاری ارزشمند شهردار منطقه یک تبریز پروانه ساختمانی موزه منطقه‌ای صادر شد و به‌زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث این موزه در سال 1385 مورد تصویب قرار گرفته بود اما به دلیل بروز پاره‌ای مسائل اقدام جدی در این زمینه انجام نشده بود، به‌طوریکه با وجود تحویل زمین از سوی شهرداری به اداره‌کل به دلیل عدم اخذ پروانه ساختمانی و عدم تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها مشکلاتی نیز به وجود آمده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: با صدور پروانه، این پروژه به عنوان یک پروژه ملی شاخص به منظور افتتاح در سال 2018 در دستور کار قرار گرفته و مطالعات طرح محتوایی آن نیز آغاز شده است که امیدواریم با تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات بتوانیم این موزه را به شایسته‌ترین صورت به بهره‌برداری برسانیم.

گزارش فارس حاکی از آن است، موزه منطقه‌ای آذربایجان در زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع و زیربنای 13 هزار متر مربع در 5 طبقه در منطقه گلکار تبریز در حال احداث است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.