پرفروش شدن کتابهایی با محوریت امام حسین(ع) و مسئله کربلا در هفته میانی مهرماه نوید فرا رسیدن ماه محرم را دارد.

بازار کتاب هم عاشوراییست/پرفروشترین کتاب های هفته اخیر

بازار کتاب و ادبیات با فرا رسیدن ماه محرم رنگ و بوی حسینی گرفت و مخاطبان نیز اقبال بیشتری به آثاری از این دست نشان داده اند.

بر اساس این گزارش بیشتر کتابفروشان در سراسر کشور از آثاری با محوریت امام حسین(ع) سخن گفتند و عنوان داشتند که کتاب هایی نظیر  راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه، سقای آب و ادب، بچه های عاشورا، ثارالله خون حسین در رگ‌های اسلام، کربلا مبارزه با وچی‌ها، مسافر کربلا جزء پرفروش‌ترین ها بوده است.

«بچه های عاشورا» روایتگر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین (ع) و برای اسلام، فداکاری ها و دلاوری های بسیاری انجام داده ‌اند. این اثر مجموعه داستان های مذهبی است که توسط طاهره ایبد، برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده و به طور کلی هدف آن تصویرسازی واقعه کربلا به صورت ملموس تر برای نسل امروز است.  اثر «بچه های عاشورا»، با نگاهی داستانی همراه با تصویرگری در صفحات و توصیف لحظه به لحظه این واقعه، به تعریف شرایط امام و یارانش می پردازد و در این مجموعه سعی شده داستان ها به گونه ای بیان شود که نسل امروز بتواند با مطالعه این کتاب با سختی شرایط امام و یارانش در روز واقعه، ارتباط برقرار کنند.

این اثر در ششمین پویش مطالعاتی «روشنا»، با پنج  هزار نسخه حضور دارد.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رحمت واسعه
پرفروش دوم سقای آب و ادب
پرفروش سوم                      بچه های عاشورا

اما یکی از آثار پرفروش دیگر رمان «یک به علاوه یک» اثر جوجو مویز است و مانند بقیه رمان های این نویسنده جنبه اجتماعی دارد.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول سید مهدی شجاعی، آیت‌الله بهجت، جوجو مویز
نویسنده دوم طاهره ایبد
نویسنده سوم شهید آوینی، میرکیانی، مظفرسالاری

«یک غنچه، صد زخم» از دیگر آثار پرفروش این هفته از مهرماه بود، مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتاب نیستان
ناشر دوم سوره مهر
ناشر سوم دفتر نشر آیت‌الله بهجت، آموت

برای مشاهده جدول کامل پرفروش‌های هفته دوم مهر 95 اینجا      را مشاهده کنید.

خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.