قدس آنلاین - یزد : مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفت گفت : خیران تفتی با پرداخت 4 میلیارد و300 میلیون ریال زکات در 6 ماهه نخست سال جاری رتبه اول را در خصوص پرداخت زکات در سطح استان یزد به خود اختصاص دادند.

شهرستان تفت رتبه اول رادر جمع آوری زکات کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد حسن وراثی با اشاره به اینکه پرداخت زکات بهترین عامل برای فقر زدایی و زمینه ساز ایجاد رفاه در جامعه است، اظهار داشت: اگر همه کسانی که فریضه الهی زکات مشمول آنان می شود در این زمینه اهتمام کنند، دیگری فقیری در جامعه یافت نمی شود.

وی با تاکید براینکه خشکسالی های چند ساله اخیر موجب کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی و باغی با توجه به اقلیم موجود درسطح شهرستان تفت شده است، افزود: خیران و نیکوکاران این شهرستان در 6 ماهه سال جاری 3 میلیارد و500 میلیون ریال زکات مستحبی و800 میلیون ریال زکات واجب پرداخت کرده اند که از این مقدار یک  میلیارد و300 میلیون ریال سهم محرومین بوده است.

وراثی با بیان اینکه همه مردم باید در جهت احیای فریضه زکات تلاش کنند، تصریح کرد: سخاوتمندان تفتی در سال گذشته 14 میلیارد و350 میلیون ریال زکات مستحبی  و650 میلیون ریال زکات واجب پرداخت کردند و رتبه اول استان را به خود اختصاص دادند.       

لازم به ذکر است که کمیته امداد با شناسایی محرومین و نیازمندان و تعیین اولویت ها جهت رفع نیازهای اقتصادی آنها از محل وجوهات زکات اقدام می نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.