قدس آنلاین- بیرجند:استاندار خراسان جنوبی ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این ارزیابی مولفه‌های زیادی باید مورد توجه قرار گیرد که حضور مدیر در مرکز و پیگیری امور از وزارتخانه مربوطه، حضور در جلسات استانداری و میزان تأثیرگذاری وغیره باید در این مؤلفه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیران دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی ارزیابی شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی در نشست هم‌اندیشی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: صداقت در گفتار و رفتار با مردم و پاسخگویی بدون تبعیض به آنان از مهم‌ترین ارکان سازمانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر برگزاری مستمر و منظم اینگونه جلسات گفت: مدیران ستادی استانداری پیشنهادات خود را به صورت مکتوب در زمینه اصلاح روشهای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم و تسهیل این خدمت‌رسانی در راستای بهبود امور ارائه کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جلسات گزارش عملکرد معاونتهای مختلف استانداری نیز ارائه شود خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط تلاش کنند تا این جلسات به صورت کاربردی و با دستور کار مشخص برگزار شود تا بتوان به نتایج مشخصی دست یافت.

پرویزی توسعه مدیریت در استانداری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: استفاده از توانمندی‌های داخلی در زمینه واگذاری پستهای مدیریتی به منظور کادرسازی مدیریتی در آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی سلامت اداری، مالی و اخلاقی را مورد تأکید ویژه قرار داد و افزود: مردم و افکار عمومی مشاهده یک رفتار ناپسند را به حساب کل سیستم اداری و حتی نظام می‌نویسند و اگر اقدام پسندیده و مناسبی صورت گیرد آن را به کل نظام و سیستم حاکمیتی نسبت می‌دهند از این رو همه مدیران در هر رده و پستی که قرار دارند باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی ارتقای جایگاه سازمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ارتقای جایگاه سازمانی به اطلاعات فنی، اداری و حقوقی است که مدیر نسبت به مجموعه تحت مدیریتی خود دارد از این رو همه مدیران و معاونان باید شرح وظایف ماموریتها و قوانین و مقررات مجموعه کاری خود را احصا و نسبت به آن احاطه کامل و اشرافی دقیق داشته باشند.

پرویزی با بیان اینکه پیگیریها باید جدی‌تر از قبل ادامه یابد گفت: مدیران باید قدرت ریسک‌پذیری داشته باشند و در چارچوب قوانین و مقررات از بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های موجود به نفع مجموعه تحت مدیریتی خود و نیز مردم و ارباب رجوع به نحو مطلوب و مناسب استفاده کنند.

وی کسب موفقیت در ادارات و سازمانها را نتیجه تلاشی جمعی و گروهی دانست و تصریح کرد: اگر شکستی نیز اتفاق بیافتد ناشی از کم کاری و یا کم توجهی تمامی ارکانی است که در آن سازمان مشغول به‌کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این ارزیابی مولفه‌های زیادی باید مورد توجه قرار گیرد که حضور مدیر در مرکز و پیگیری امور از وزارتخانه مربوطه، حضور در جلسات استانداری و میزان تأثیرگذاری، فعالیت در دستگاه مربوطه و غیره باید در این مؤلفه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پرویزی تسریع در پاسخگویی به مردم در زمینه اخذ استعلامات را مورد تأکید قرار داد و افزود: هیچ دستگاهی اجازه الزام ادارات شهرستانی به ارسال استعلامات به مرکز استان را ندارد چرا که این امر علاوه بر هدر رفت زمان موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی توسعه سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین راههای برون رفت از وضعیت فعلی دانست و تصریح کرد: مسئولان در تمامی رده‌ها باید تلاش کنند تا موانع سر راه سرمایه‌گذاری در استان احصا و زمینه‌های رفع آنها نیز پیشنهاد شود چرا که با تکیه صرف بر اعتبارات دولتی نمی‌توان به توفیقات مورد نظر دست یافت.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی، توسعه متوازن استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: توسعه باید در تمامی شهرستانها و بخشها اتفاق بیافتد از این رو در اجرای طرحها و پروژه‌های مختلف مدیران باید این امر رابه عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.