وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: مواضع ترکیه و روسیه درباره آینده سوریه نباید بر گسترش روابط دو جانبه تاثیر منفی بگذارد.

 روابط ما با روسیه در مسیر درستی حرکت می‌کند/با وجود تفاوت نظر باید به دنبال راه حلی برای سوریه باشیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، مولود چاووش‌اوغلو در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به ترکیه گفت: ترکیه و روسیه باید به دنبال حفظ دیالوگ در مساله سوریه با وجود اختلاف نظرها میان دو کشور باشند. من فکر می‌کنم ما نیاز داریم که به جای تمرکز بر مشکلات بر یافتن راه‌حل‌ها تاکید کنیم. ممکن است ما در برخی مسائل تفاوت نظر داشته باشیم اما باید راه مذاکره میان دو کشور باز باشد و از تمام ابزار دیپلماتیک در این مسیر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ترکیه گام‌های مختلفی برای گسترش روابط با روسیه در مسائل اقتصادی و سیاسی برداشته و می‌خواهد این روابط را به مرحله جدیدی برساند.

چاووش‌اوغلو اضافه کرد: به طور کلی روابط ما در مسیر درستی حرکت می‌کند. ما نه تنها به دنبال بازگشت روابط به سطوح گذشته هستیم بلکه می‌خواهیم روابط را به سطوح بالاتر نیز برسانیم.

وزیر خارجه ترکیه در آستانه سفر پوتین به استانبول و دیدار با مقامات این کشور از جمله رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌اش گفت: هردو طرف به دنبال دست‌یابی به فرصت‌های از دست رفته در طول ۸ ماه وقفه در روابط هستند. ما از راه گفت‌وگو می‌توانیم تمام اختلاف نظرها را حل کنیم. در چارچوب دیالوگ در حال حاضر مکانیزم‌هایی درحال کار است که ما آنها را آغاز کرده‌ایم. اکنون بر یافتن راه‌حلی در سوریه متمرکز شده‌ایم. همچنین از سوی دیگر به دنبال گسترش روابط دو کشور درحوزه سیاسی و اقتصادی هستیم.

قرار است پوتین در دهم اکتبر با اردوغان در استانبول دیدار و گفت‌وگو کند.

وی ادامه داد: ترکیه به دنبال گسترش روابط دو کشور در حوزه انرژی به خصوص همکاری در ساخت نیروگاه هسته‌ای و خط لوله گاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.