آیت الله محی الدین حائری شیرازی خطیب برجسته و استاد حوزه و دانشگاه با نفی بدعت هایی که در مراسم عزاداری سالار شهیدان کربلا به وجود آمده؛ گفت: از جمله این بدعت ها قمه زنی است، قمه زنی کج دهنی به ارزش ها و نظام اسلامی است.

قمه زنی کج دهنی به ارزش های اسلامی است

به گزار قدس آنلاین به نقل از ایرنا آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: اسلام دین وحی و دین ارزش های مبتنی بر عقل و عقلانیت است،چیزی که در عقل و وحی جایگاه نداشته باشد از اسلام نیست، در این زمینه باید حدود الهی رعایت و احتیاط شود که چیزی در پوشش اسلام، وارد دین نشود.
نماینده سابق ولی فقیه در فارس افزود: التزام به فقیه از جمله حدود دین است و حدود الهی است، وقتی فقیه پرچمدار نظام اسلامی چیزی را منع کرد حکمش حکم خدا است و باید رعایت شود.
آیت الله حائری شیرازی ادامه داد:زمانی که میرزای شیرازی تحریم تنباکو را مطرح کرد استعمال قلیان و چپق را در ردیف مبارزه با امام زمان (عج) دانست،امروز نیز کسی که به قمه زنی می پردازد و می داند که فقیه پرچمدار نظام آن را منع کرده به جنگ با امام زمان (عج) رفته است.
وی گفت: مردم باید بدانند و آگاه باشند که امروز تصاویری از قمه زنی در سراسر جهان منتشر می شود که دشمنان ما از این تصاویر استفاده و برداشت غلط می کنند و آن را دستاویزی برای محکومیت شیعه و نظام اسلامی می دانند بنابر این نباید عده ای با دست خود آب به آسیاب دشمن بریزند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اغلب علما حکم بر منع قمه زنی داده اند گفت : اگر هم در زمان هایی قمه زنی مجاز بوده است و علمایی آن را به صراحت رد نکرده اند امروز عقل و منطق حکم می کند که ما چشم و گوش به سخن فقیه پرچمدار نظام اسلامی داشته باشیم ، کسی که سخن فقیه نظام اسلامی را بر زمین بگذارد به منزله کسی است که در نماز جماعت از امام جماعت پیشی بگیرد یا باز بماند ، در هر صورت نماز این فرد اشکال دارد.
آیت الله حائری شیرازی اظهارامیدواری کرد که مردم با هوشیاری و بصیرت قمه زنان را از خود برانند و اجازه ندهند صحنه های وهن آلود عزاداری سنتی ماه محرم را مخدوش سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.