قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی گفت: همایش رهروان زینبی هم زمان با 12 محرم در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود.

امامزادگان خراسان جنوبی میزبان همایش رهروان زینبی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی درنشست خبری اظهار داشت:این همایش در شهرستان بیرجند در امامزادگان باقریه، در شهرستان بشرویه امامزاده محمدبن اصغر(ع)، در خضری امامزاده اسماعیل خشکان و در خوسف امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) نصرآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در شهرستان سرایان امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع)، در شهرستان سربیشه امامزاده سیدحامد علوی(ع)، در شهرستان طبس امامزاده علی‌بن موسی‌کاظم(ع)، بقعه پیرحاجات و امامزاده شیخ احمداسحاق(ع)، در شهرستان فردوس امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم(ع)، در شهرستان نهبندان سیدحسین(ع) و بقعه متبرکه شیخ علی موسی(ع) و در شهرستان قاین امامزاده زیدبن موسی(ع)، امامزاده افضل قومنجان و زیدالنار آفریز، میزبان همایش رهروان زینبی هستند.

گرایلی بیان کرد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ حجاب زینبی، زنده نگهداشتن قیام عاشورا و نقش حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطبه‌های حضرت زینب(س) و حضرت امام زین‌العابدین(ع) در کوفه و شام مردم را آگاه کرد افزود: روشنگری‌های اهل بیت امام حسین(ع) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه سراسر واقعه عاشورا درس حجاب و عفاف برای امت اسلامی و بانوان مسلمان است، گفت: در مقاتل مختلف یاد شده است که پس از عصر عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، سپاهیان یزید اهل بیت ایشان را به اسارت بردند و چادر از سر زنان کشیدند و با اهل بیت پیامبر(ص) مانند کنیزان روم و باختر رفتار کردند و آنها را بدون چادر و روبنده در میان مردان نامحرم به حرکت درآورند.

گرایلی یادآور شد: حضرت زینب(س) زنی شجاع و عابد بود که در تبعیت از ولی زمان خود حرکت می‌کرد ما نیز با یاری جستن از خداوند می‌توانیم اینگونه باشیم تا به "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) لبیک بگوییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.