قدس آنلاین- بیرجند:رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه18 خانه عالم در سطح روستاهای بیرجند وجود دارد گفت: در ماه محرم 200 نفر روحانی مبلغ اعم از روحانیون مستقر و بومی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم به مناطق مختلف بیرجند اعزام شدند.

200روحانی مبلغ درایام عزاداری ماه محرم به مناطق مختلف بیرجند اعزام شدند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی درجلسه شورای اداری بیرجند اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده، مقرر شد تا 45 مشاور مذهبی به مدارس بیرجند اعزام شوند و امسال در طرح اوقات فراغت تابستان فعالیتهای فرهنگی، ورزشی برای نوجوانان و جوانان توسط 23 نفر روحانی و مبلغ اعزامی و بومی برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند افزود: 18 خانه عالم در سطح روستاهای بیرجند وجود دارد که در ماه محرم 200 نفر روحانی مبلغ اعم از روحانیون مستقر و بومی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم به مناطق مختلف بیرجند اعزام شدند.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر 14 روحانی مستقر همراه با خانواده در روستاهای بیرجند در حال تبلیغ احکام اسلامی هستند اظهار داشت: درمورد برپایی ایستگاههای صلواتی در ماه محرم تاکنون 40 نفر مجوز گرفته‌اند که امسال با هدف ساماندهی و برقراری نظم و نظارت بیشتر بر ایستگاه‌های صلواتی مجوز این ایستگاه‌ها پس از معرفی‌نامه و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و بهداشت  صادر می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: تاکنون 18 خانه قرآن شهری و 22 خانه قرآن روستایی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بیرجند تأسیس شده است و 8 مؤسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت تابستان امسال یک هزار و 22 نفر از کلاس‌های پایگاه‌های اوقات فراغت مساجد شهرستان بیرجند بهره‌مند شدند افزود: در مراسم اعتکاف ماه رجب نیز که در 42 مسجد برگزار شد، یک هزار و 77 نفر زن و یک هزار و 42 نفر مرد شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.