قدس آنلاین-بجنورد-سمانه محمدزاده ثانی: بخشدار مرکزی فاروج گفت: اقتصادی شدن تولید زعفران در این شهرستان، نیازمند حضور سرمایه گذاران بیشتری در این بخش است.

اقتصادی شدن محصول زعفران سرمایه گذاران بیشتری می طلبد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، رضا قاسم زاده اظهار داشت: تاکنون یک سرمایه گذار در حوزه فرآوری محصول زعفران اقدام کرده و در مرحله دریافت پروانه است.

وی سرمایه گذاری برای این طرح را 15 میلیارد ریال عنوان کرد وبیان داشت: راه اندازی این واحد هم با توجه به ظرفیت فعالیت آن نیاز شهرستان را در بخش فرآوری محصول تامین نمی کند.

قاسم زاده گفت: این واحد 20 تا 30 درصد تولیدات شهرستان را می تواند پوشش دهد.

وی ایجاد بازارچه زعفران در دهستان شاه جهان با توجه به زیر کشت  زعفران بودن  بخش زیادی از زمین های روستاهای آن را در کاهش خام فروشی این محصول موثر برشمرد وافزود: خروج زعفران از شهرستان آنهم بصورت خام از ارزش افزوده آن می کاهد وتولید کنندگان به سود خود نمی رسند.

وی تغییر کاربری زمین برای ایجاد بازارچه را در این دهستان گام نخست برشمرد وگفت: امیدواریم متولیان این حوزه در این خصوص اقدام کنند.

قاسم زاده با اشاره به اینکه غالب روستا های بخش مرکزی شهرستان با مشکل تامین آب شرب با توجه به فقر بارندگی ها درزمستان، وکاهش آب هاس سطحی مواجهند بیان داشت: در حوزه کشاورزی هم بهره وری از آب ضروری است و تغیر الگوی کشت ورغبت کشاورزان به محصول زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب برهمین اساس بوده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.