قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: با همراهی، همکاری و نگاه بلند و خیرخواهانه مردم و مسؤلان ایوان، 77 روستای ایوان و چوار از آب سیاهگل ایوان مشروب خواهند شد.

77روستای ایوان و چوار؛ تشنه آب سیاهگل

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، نورالله تیموری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه به گفته کارشناسان آب منطقه‌ای، میزان آبدهی آب چشمه های سیاهگل، نزدیک به 900 لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: با توجه به بحران آب شرب در برخی روستاهای ایوان و بیشتر روستاهای بخش چوار، این شرکت بنا دارد که از این میزان آب، حداکثر 30  لیتر در ثانیه را به روستاهای ایوان، چوار و گنجوان انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه قرار است که این میزان آب، به 36 روستا در شهرستان ایوان و 41 روستا در بخش چوار انتقال یابد، افزود: با توجه به بحران شدید آب در این مناطق، تحقق این امر حیاتی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با تأکید بر اینکه این میزان برداشت آب، هیچ تاثیری در حوزه آب شرب و کشاورزی اهالی شهرستان ایوان ندارد و هیچ آسیبی در آینده نیز متصور نیست، بیان داشت: انتقال اندکی از آب این چشمه به روستاهای تشنه، اقدامی انسانی، مبارک و ستودنی است و امیدواریم که مردم شریف و فهیم ایوان غرب و مسؤلان مربوطه، با نگاه بشردوستانه، صلح جویانه و مسالمت آمیز و با تنویر افکار عمومی، زمینه همکاری، همراهی و انتقال این میزان آب را فراهم نمایند.

نورالله تیموری با بیان اینکه این شرکت خدمتگزار، در پی اضرار به غیر نبوده و نیست و بر مبنای اختیارات قانونی، انجام وظیفه می نماید، یادآور شد: بر اساس بررسی ها و کارهای کارشناسی به عمل آمده، انتقال این حداقل آب، تنها مشکل بی آبی روستاهای تشنه و منتظر را مرتفع خواهد نمود و در بلندمدت نیز از لحاظ کاهش منابع آبی، هیچ تأثیری بر شهرستان ایوان نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برمبنای قانون، تأمین آب شرب مردم در مقایسه با تأمین آب دیگر بخش‌های صنعت،کشاورزی و ...، در اولویت اول است، تصریح کرد: انشاءالله با همراهی، همکاری و نگاه بلند و خیرخواهانه مردم و مسؤلان، 77 روستای ایوان و چوار از آب سیاهگل ایوان مشروب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام تأکید کرد: اعتبارات طرح انتقال آب شرب سیاهگل جهت مشروب ساختن روستاهای مورد نظر در ایوان و بخش چوار، با اجازه رهبر فرزانه انقلاب و در راستای تأمین آب شرب روستاهای این حوزه، از محل اعتبارات ملی تأمین شده و بودجه آن از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.

نوراله تیموری مردم فهیم و شریف ایوان غرب و مسؤلان خدوم این شهرستان را به خویشتن داری، آینده نگری و نیک اندیشی دعوت و خاطرنشان کرد: جا دارد که همین جا از همراهی و همکاری مردم نیک اندیش و خیرخواه ایوان، حجت الاسلام لروند امام جمعه محترم، مسؤلان، مدیران، معتمدین، بزرگان و مصلحان این شهرستان، صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.