گروه تروریستی جندالاقصی برای رهایی از تنگنایی که در آن قرار گرفته است، راهی به جز پناه بردن به گروه تروریستی النصره نیافت.

تکاپوی جندالاقصی برای ادامه شکاف بین تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی جندالاقصی وارد جنگی تمام عیار شده تا خود را از تنگنایی که در آن گرفتار شده است، برهاند. این تنگنا بعد از درگیری های شدید این گروه با گروه تروریستی احرار الشام ایجاد شد.

گروه تروریستی جندالاقصی برای رهایی از تنگنا، راهی به جز پناه بردن به النصره نیافت و از این گروه تروریستی خواست که از آن در مقابل احرارالشام دفاع کند.

ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی النصره در درخواست کمک جندالاقصی را فرصتی برای افزایش شمار نیروهای خود دانست.

الجولانی این شرط را گذاشت که در ازای حمایتی که از جندالاقصی در برابر احرار الشام انجام خواهد داد، این گروه تروریستی باید با وی بیعت کند.

این شرط جولانی به مذاق سایر گروههای تروریستی خوش نیامد و جنگ لفظی شدیدی بین آنها در گرفته است. احمد قره علی سخنگوی گروه تروریستی احرارالشام گفت برای بیعت جندالاقصی با النصره کسی با این گروه مشورت نکرده است. وی تاکید کرد که احرار الشام و سایر گروههای تروریستی همچنان مصمم به ادامه راه خود برای ریشه کنی جندالاقصی هستند.

13 گروه تروریستی از جمله احرارالشام، نورالدین الزنکی، فیلق الشام، ادغام گروه تروریستی جندالاقصی با النصره را رد کردند.

این گروههای تروریستی در بیانیه‌ای از عناصر جندالاقصی خواستند که یا گوشه‌نشینی را انتخاب کنند یا همراه با سایر گروهها به جبهه ها بشتابند. این گروهها همچنین تاکید کردند که ریشه کنی جندالاقصی را ادامه خواهند داد.

این در حالی است که برخی از سرکرده‌های گروه تروریستی جندالاقصی که در حومه حما می‌جنگند، نیز بیعت با جبهه النصره را رد و اعلام کردند که غافلگیر شدند و کسی درباره این امر با آنها مشورت نکرده است. آنها همچنین اعلام کردند که ابوذر الجزراوی مسئول آنها است. بنابراین خود جندالاقصی نیز هم کنون صحنه اختلافات و شکاف است.

پیامدهای نبرد بین گروه تروریستی احرارالشام و جندالاقصی به سایر گروههای تروریستی نیز کشیده شد. گروههای تروریستی همچون ابناء‌ الشام، جندالشام، جیش العزه مستقر در حومه شمالی حماه در بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راههای امدادرسانی و کمکی شدند که به دلیل درگیری بین دو طرف در مناطق مختلف حومه حماه بسته شده است.

آمریکا که از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند، سی ام شهریور گذشته، گروه تروریستی جندالاقصی را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد. واشنگتن اعلام کرد که این گروه که چهارسال پیش تاسیس شد، اساسا یک یگان در جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.