عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات کویتی نباید تحت تأثیر افکار متحجر و تند رو برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان در قبال ایران قرار بگیرند.

مقامات کویتی تحت تاثیر افکار متحجر آل سعود قرار نگیرند/ ایران و کویت روابط خوبی با یکدیگر دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره دستگیری دو ایرانی در کویت که شب یکشنبه آزاد شدند، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مقامات کویتی علت این بازداشت را به صورت صریح به دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام نکرده‌اند ما به آنها توصیه می کنیم که متناسب با وضعیت خوبی که در طی سالهای اخیر با ایران داشته اند در قبال هموطنان ما در کویت وارد عمل شوند.
وی افزود: مقامات کویتی باید به این نکته توجه داشته باشند که ارتباطات مذهبی و سیاسی میان ایران وکویت دارای سابقه ای طولانی ودیرینه بوده و آنها نباید تحت تاثیر هیاهوی برخی کشورهای منطقه علیه ایران قرار گیرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: بدون شک روابط ایران و کویت در طی سالهای اخیر و با توجه به راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر حفظ تعامل با کشورهای همسایه بخصوص کشورهای عرب منطقه به دلیل تشابهات مذهبی انتظار می رود مقامات کویتی نیز به راهبرد قبلی خود در این مسیر ادامه دهند زیرا نگاه بلند مدت در روابط دوجانبه میان دو کشور بدون شک در پیشبرد اهداف منطقه تأثیرگذار خواهد بود.
رحیمی با بیان اینکه دولتمردان کویتی نباید نگاه امنیتی را برحوزه مذهبی ایجاد کنند، تصریح کرد: ارتباط میان ایران وکویت خوب بوده است از این رو علت دستگیری دو تن از ایرانیان بدون شک باید از سوی مقامات کویتی به کشورمان تشریح شود.
وی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که کشورهای منطقه و بخصوص  کشورهای مسلمان از جمله کویت تحت تاثیر افکار متحجر و تند رو برخی کشورها و مقامات منطقه از جمله عربستان در قبال ایران قرار نگیرند و به روابط خود با کشورمان مانند گذشته و در چارچوب تعامل دو جانبه ادامه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.