۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 463953

رییس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران گفت:برای افزایش صادرات نفت لازم است امتیازات لازم به طرف های مذاکره بدهیم .

بازاریابی وزارت نفت برای بخش خصوصی

آرش نجفی رییس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران و نائب رئیس کمیسیون انرژی، نفت و محیط زیست اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره سفر منطقه ای حجت الاسلام حسن روحانی به ویتنام، مالزی و تایلند و مذاکره در خصوص افزایش صادرات نفت و انرژی به این کشورها گفت: بازاریابی نفت در اختیار وزارت نفت است ولی ورود رئیس جمهور در گفت و گوهای اقتصادی از جمله افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی باعث سرعت عمل بیشتر در عقد قراردادها می شود.

وی توضیح داد که متاسفانه در طول سالیان گذشته بخش خصوصی اجازه ورود به بحث های بازاریابی نفت را نداشته و در مدتی که در دولت گذشته نیز عده ای به عنوان بخش خصوصی وارد بازاریابی نفت شدند، باعث شد تا بی اعتمادی دولت به بخش خصوصی افزایش یابد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه برای افزایش صادرات نیاز است تا بازار هدف و مخاطب خود را بشناسیم، افزود: برای افزایش صادرات نفت در شرایط کنونی لازم است تا امتیازات لازم را به طرف های مذاکره بدهیم تا آنها ترغیب شوند به جای رقبا، از ایران خرید کنند.

نجفی یکی از مهم ترین مسئولیت های مهندسین گروه روسای جمهور کشورها را مهندسی فروش محصولات صنایع مختلف آن کشور عنوان کرد و گفت: در طول یک و سال و نیم گذشته بخش خصوصی در سفرهای خارجی رئیس جمهور حضور داشته و این حضور باعث شده تا حمایت های دولت و شخص رییس جمهور از بخش خصوصی برای تسهیل مذاکرات تجاری و بازرگانی افزایش یابد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در طول 10 سال گذشته به بخش خصوصی ایران صدمات فراوانی وارد شد و این موضوع بر توان علمی و لازم برای ورود به بازار و رقابت در بخش بین الملل تاثیر گذاشت.

وی پیشنهاد داد تا دولت برای اتخاذ سیاست های حمایتی از بخش خصوصی برای ورود به بازارهای بین المللی، آموزش کارشناسان مختلف در زمینه های تجارت بین الملل، بازاریابی، تبلیغات و ... را در دستور کار قرار داده و این کارشناسان را در خدمت بخش خصوصی قرار دهد.

رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران تاکید کرد که در طول سال های تحریم، ایران از سیستم های بانکی، حمل و نقل و مراودات اقتصادی دنیا دور بوده و بازرگانان ایرانی نیز نتوانسته اند علم بازرگانی خود را همزمان با فعالیت هایشان بالا ببرند.

نجفی در پایان از رییس جمهوری برای حمایت از بخش خصوصی و همراه بردن فعالین این بخش در سفرهای رسمی دوجانبه و منطقه ای قدردانی کرد و گفت: ویتنام، مالزی و تایلند کشورهایی با ظرفیت جمعیتی بالا هستند و بخشی از محصولات آنها با ساختارهای کشور ما مطابقت دارد. این موضوع خبر خوبی برای بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد که ویتنام می تواند بخشی از کالاهای کشاورزی مورد نیاز ایران را تامین کرده و تجاربی را که در زمینه بهینه سازی تولید محصولات کشاورزی خود به کار گرفته در اختیار ایران قرار دهد و ایران نیز در ازای آن خدمات فنی و مهندسی به این کشور از جمله ساخت نیروگاه و انتقال آب را در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.