قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمدمرادی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری، جلب مشارکت همگانی و کارآفرینی و اشتغال زایی، تا پایان سال در سطح 26 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان، عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی اجرا می شود.

اجرای عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در سطح 26 هزار هکتار

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رضا احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه تا پایان سال و در صورت تأمین به موقع اعتبارات، در سطح 20 هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اجراء خواهد شد، اظهار داشت: تا پایان سالجاری در سطح 6 هزار هکتار از اراضی استان نیز عملیات بیابان زدایی عملیاتی و اجرایی می شود.

وی نقش سازه های آبخیزداری و آبخوان داری را در مقابله با سیل و سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اخیراً دستورالعمل اجرای این میزان سطح از عرصه های منابع طبیعی استان( 26 هزار هکتار ) از سوی سازمان مرکزی؛  تدوین، ابلاغ و اعلام شده است و امیدواریم با تخصیص به موقع بودجه و اعتبارات مورد نیاز آن، بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال« اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل » به خوبی گام برداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره وقوع سیل ویرانگر سال گذشته و خسارت های فراوانی که بر تأسیسات زیربنایی استان وارد کرد، بیان داشت: در جاهایی که سازه های آبخیزداری ایجاد شده بود، این خسارت ها بسیار ناچیز بود.

رضا احمدی با بیان اینکه با فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی بخشی به جامعه؛ مشارکت همگانی برای حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع استان؛ بسیار چشمگیر، رضاتبخش، ستودنی و شایسته تقدیر است، یادآور شد: در سطح استان بیش از 200 جنگلبان، قُرِق بان و دیده بان، بصورت مستمر از عرصه های طبیعی این استان چهارفصل، حفاظت و حراست می کنند.

وی با اشاره به اینکه با بهره گیری از اندیشه و توان آحاد مختلف جامعه، از بیش از 400 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به صورت مشارکتی حراست می شود، خاطرنشان ساخت: فرهنگ حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی بایستی به باور قلبی مردم تبدیل شود و خوشبختانه مردم استان ایلام در این خصوص پیشتاز هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در تأمین و افزایش منابع آبی بسیار مؤثر هستند، تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری، جلب مشارکت همگانی و کارآفرینی و اشتغال زایی، تا پایان سال در سطح 26 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان، عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی اجرا می شود.

رضا احمدی با اشاره به راه اندازی و تجهیز ۶۱ پایگاه حفاظتی و حراستی در مناطق بحرانی، حادثه خیز و تحت حریق؛ برای نگهبانی، نظارت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان، تأکید کرد: خوشبختانه در سنوات اخیر با همراهی، همکاری و دلسوزی همه مردم، نیروهای سپاهی، بسیجی، نظامی، انتظامی، مرزبانی، امنیتی و اجرایی استان، خسارت های وارده بر پیکره عرصه های منابع طبیعی استان به حداقل رسیده است.

وی به تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز منابع طبیعی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: به منظور مقابله با تهدیداتی که منابع استان را تهدید می کند، در سالجاری  ۱۰ خودرو کمک دار و ۱۰ دستگاه آتش‌ خاموش‌ کن نیز به استان ایلام اختصاص یافت که این توجهات مسؤلان امر، شایسته تقدیر است.

* تکمیل طرح آبخیزداری بهارستان؛ اولویت اصلی منابع طبیعی!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه آغاز و تکمیل عملیات اجرایی طرح بزرگ آبخیزداری روستای بهارستان از توابع بخش چوار که در سال 1392 با حضور مسؤلان ارشد استان و رسانه ها کلنگ زنی شد، یکی از اولویت های اصلی این دستگاه اجرایی است، گفت: در چند سال اخیر به دلیل کاهش شدید اعتبارات و عدم تخصیص کامل بودجه های مورد نیاز، نتوانستیم در این پروژه مهم، اقدامات چشمگیر و مؤثری را به سرانجام برسانیم و در تلاش هستیم که در سالجاری و در سنوات آتی، با تعیین و تخصیص اعتبار مورد نیاز این پروژه، به وعده های خود جامه عمل بپوشانیم و به انتظارات بحق مردم این منطقه پایان دهیم.

رضا احمدی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار به این طرح بزرگ آبخیزداری در سرفصل های اعتباری تعریف شده و به محض گشایش اعتبارات حوزه آبخیزداری استان، برابر مقررات نیز پیمانکار پروژه تعیین و در اولین فرصت استارت عملیات اجرایی این طرح مهم زده خواهد شد، اظهار داشت: همه مردم منطقه و رسانه ها مطمئن باشند که با توکل بر خدا و با هدایت و حمایت مسؤلان ارشد کشوری و استانی، این طرح حتماً تکمیل و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قطعاً این طرح بزرگ نیز از اعتبارات اخیر که به عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در سطح 26 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان اختصاص می یابد، منتفع و بهره مند خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.