قدس آنلاین- اکرم رحیمی: تراکم جمعیت آپارتمان‌نشینی و پیشرفت تکنولوژی موجب بروز کم‌تحرکی و چاقی در افراد شده و این مسئله موجب شده تا انرژی مفید به انرژی زائد تبدیل و فرد به بیماری افسردگی مبتلا شود.

سرانه ورزش استان اصفهان یک سوم سرانه کشوری است!

در عصر حاضر با تغییر سبک زندگی و نحوه ی اشتغال افراد و نیز گسترش زندگی آپارتمان نشینی در شهرهای بزرگ، تحرک شهروندان بشدت کاهش یافته است که در حقیقت کم تحرکی افراد عامل موثری برای افزایش میزان مرگ و میر، بیماریها و ناتوانی ها می باشد.
از سویی دیگر به دلیل مشغله بیش از حد شهروندان، نبود فرصت کافی جهت انجام تمام کارهای روزمره و نیز فاصله زیاد بین مراکز خدمات رسانی شهری، شهروندان به اتومبیل و سایر وسایل مدرن به شدت وابسته شده اند ، این در حالی است که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت جوامع توجه به زیر ساخت های ورزشی آن است .

در ورزش ایران نبود زیر ساخت مناسب عامل کسب نتایج در خور استعدادهای کشوری شده است اما با وجود این بازهم شاهد افتخارآفرینی جوانان این سرزمین هستیم.

استان اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و نبوده زیر ساخت مورد نظر در استان برای برخی رشته‌ها مانع پیشرفت آن‌ها شده است، به طوری که رئیس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است: اصفهان در حال حاضر از نظر سرانه ورزشکار و زیرساخت‌های ورزشی در جایگاه بدی قرار گرفته و باید برای افزایش این زیرساخت‌ها در پایتخت ورزش ایران اقدام کرد.

رسول جزینی در گفتگو با "قدس"بیان می کند: رتبه 27 سرانه استان‌ها شایسته استان اصفهان که همیشه در همه عرصه‌های ورزشی فعال بوده نیست.

رئیس کمیته ورزشی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه ورزش نباید افراد غیر متخصص نظر بدهند تصریح می کند: ما تلاش داریم در سایه هم‌افزایی با شهرداری در موضوعات فرهنگ سازی فعالیت کنیم و با افزایش زیرساخت‌های موجود در شهر به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه ورزش‌های همگانی برسیم.

زیرساخت‌های ورزشی استان اصفهان نامطلوب است

استاندار اصفهان نیز زیرساخت‌های ورزشی استان اصفهان نامطلوب دانسته و معتقد است: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی کشور یک مترمربع است اما سرانه ورزش استان اصفهان یک سوم این میزان و حدود 30 سانتی متر است.

رسول زرگرپور در گفتگو با "قدس" اظهار می کند: حدود دو دهه به زیرساخت‌های ورزشی استان آن طور که باید نپرداخته‌ایم، دولت تدبیر و امید با وضعیتی که دارد نمی‌تواند آن گونه که باید برای ورزش عمل کند، اما ما می‌توانیم از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم و به نتیجه مطلوبی برسیم.

زرگرپور اضافه می کند: اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند به ورزش کمک کند، مجمع خیران ورزش یار است؛عده‌ای از خیران در امور مختلف فعالیت دارند و کار می‌کنند، اما امیدوارم این خیران بیشتر به ورزش کمک کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با تکمیل ورزشگاه نقش جهان، اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی را خواهد داشت، ادامه می دهد: ورزشگاه نقش جهان علاوه بر رونق ورزش استان، به لحاظ فرهنگی و گردشگری نیز در تغییر چهره ی شهر بسیار مؤثر خواهد بود.
زرگرپور سرانه ورزش استان را در شأن اصفهان ندانست و گفت: ‌باید تلاش شود تا در این زمینه به جایگاه بهتری دست یابیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان آمادگی دارد در فصل های غیرگردشگری میزبان برگزاری مسابقات مختلف بین المللی باشد، افزود: اصفهان در دنیا یک برند است و امکانات بسیارخوبی را برای برگزاری مسابقات مختلف دارد .

وی خاطرنشان‌ می کند 300 پروژه ناتمام ورزشی در استان اصفهان با کمک خیران ورزش یار به اتمام برسد.

فعالیت 680 هیأت ورزشی در استان اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز با اشاره به فعالیت 680 هیات ورزشی در استان اصفهان ،می گوید: وجود این تعداد هیأت ورزشی در استان اصفهان ظرفیت باقوه‌ای است که باید از آن برای پر کردن اواقات فراغت جوانان نهایت بهره‌برداری را داشت .

محمد سلطان حسینی با بیان اینکه هیات‌های ورزشی استان اصفهان در ایام تابستان نسبت به افزایش ظرفیت کلاس‌های خود اقدام کردند، ادامه می دهد: هیأت فوتبال استان اصفهان با افزایش 300 مدرسه‌ی تخصصی فوتبال با ظرفیت روزانه هر مدرسه بین 50 تا 300 نفر پتانسیل های خوبی را در سطح استان اصفهان ایجاد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به گسترده شدن فعالیت‌های خانه والیبال، هندبال و بسکتبال در استان اصفهان ، بیان می کند: راه‌اندازی 692 کلاس ورزشی در روستاهای استان نیز از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در استان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ظرفیت پر کردن اوقات فراغت 500 هزار نفر از جوانان استان اصفهان را دارد، اظهار می کند: در حال حاضر 400 سالن ورزشی به صورت مستقیم زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.